BREAKING NEWSInterviuri

Viceprimarul Câmpinei, Liviu Dumitrache, recunoaște că nu se înțelege prea bine cu primarul Alin Moldoveanu

În primul interviu acordat după preluarea funcției de viceprimar la Câmpina, Liviu Dumitrache (USR-PLUS) recunoaște că între el și primarul Alin Moldoveanu este nevoie de o mai bună colaborare.

Liviu Dumitrache nu se plânge de multutidinea de atribuții repartizate de primar și mai în glumă, mai în serios, se așteaptă să fie încărcat de către edilul șef și cu alte treburi ale urbei.
În ceea ce privește proiectul de modificare a organigramei administrației publice locale propus de primar pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local ce va avea loc joi, 27 mai, Liviu Dumitrache susține că acest demers trebuie justificat temeinic, în urma unor analize a modului în care au fost utilizate resursele financiare și umane în perioada 2016-2020, lăsând astfel să se înțeleagă, fără să spună direct, faptul că alianța ce deține majoritatea în Consiliul Local va respinge această inițiativă a primarului și, pe cale de consecință, odată cu ea, și proiectul ce vizează desființarea Serviciului Public de Administrare și Exploatare a Piaței Centrale. Legat de proiectul privind înființarea Centrului Cultural, Liviu Dumitrache susține că este o idee bună, dar care mai trebuie analizată, având în vedere că în Comisia de cultură și la nivelul consilierilor locali nu au fost suficiente consultări pe această temă.

Vă invităm să urmăriți în continuare înregistrarea video a interviului din care am extras mai jos câteva dintre cele mai importante declarații.

– D-le Dumitrache, vă rugăm să vă prezentați, pentru cei care nu vă cunosc.
– Am 52 de ani, sunt căsătorit, am un copil și am absolvit Școala Militară Ioan Vodă Sibiu – specializarea maiștri militari și Facultatea de Inginerie Mecanică și Electrică din cadrul UPG Ploiești și sunt în politică din anul 2019, luna septembrie. Am început ca simplu membru de partid în USR, ulterior am intrat în biroul de conducere al partidului la nivel local și în prezent sunt vicepreședintele organizației Câmpina a USR-PLUS, noul partid rezultat în urma fuziunii dintre USR și PLUS. Din punct de vedere politic, vă mai spun că luna viitoare vor avea loc alegeri pentru funcțiile de conducere la nivel local și județean, după care se vor alege și liderii la nivel național.
– Înainte de anul 2019 ați mai făcut politică sau ați mai fost membru al vreunui partid politic?
– Nu am mai făcut politică de partid, în schimb am făcut politică, dacă se poate numi așa, de colț de stradă, aceea pe care o facem toți când discutăm cu prietenii ce se întâmplă la nivel local ori național. În 2019 am decis că este cazul să mă implic într-o formă organizată de a face politică, pentru că simplele discuții la colț de stradă nu rezolvă nimic.
– Sunteți la primul interviu după numirea în funcție, care a avut loc la sfârșitul lunii martie a acestui an. Cum v-ați acomodat în cabinetul doi al executivului câmpinean?
– M-am acomodat destul de ușor, luând în considerare faptul că am lucrat mulți ani într-o instituție militară, cu organizare similară cu aceea a unei primării. Astfel mi-a fost mai ușor să înțeleg modul în care funcționează și este structurată Prmăria, atât pe orizontală, cât și pe verticală. Începând cu 7 aprilie anul acesta mi-au fost delegate atribuțiile conform Codului Administrativ de către primar.
– Reprezentant al USR-PLUS în Consiliul Local Câmpina, ați fost susținut pentru funcția de viceprimar de o alianță conjuncturală, formată din USR-PLUS, PNL, PMP și Cezar Grama, de la Partidul Verde, în urma unei lungi perioade de negocieri, în care fiecare dintre aceste forțe politice și-a dorit funcția pe care o dețineți. Cum s-a ajuns la varianta susținerii dvs și cât de serioasă este această înțelegere politică, astfel încât menținerea dvs. în funcție să nu fie în pericol la orice nemulțumire a uneia sau a alteia dintre grupările ce formează alianța?
– Au fost negocieri îndelungate și dificile. Într-un final, toți membrii alianței au căzut de acord cu propunerea USR-PLUS, adică persoana mea, cu argumentul că voi reuși să coagulez mai bine această alianță de dreapta.
– O alianță conjuncturală!…
– Într-adevăr, conjuncturală, care la un moment dat se poate rupe. Vedem ce se întâmplă și la nivel național, în guvern, unde au fost tensiuni care în cele din urmă s-au rezolvat. Noi ne înțelegem bine aici, pe plan local și sperăm să încheiem acest mandat în formula actuală. Faptul că ne înțelegem bine cred că poate fi o garanție a stabilității. Funcția de viceprimar este una politică și eu am primit votul de încredere al colegilor consilieri. Sper ca totul să dureze.
– Ce v-a recomandat în fața celorlalți contracandidați din interiorul alianței?
– Cred că am reușit să-i conving pe colegii consilieri prin atitudinea mea și prin dorința mai mare de a mă implica.
– Potrivit declarațiilor publice făcute de președintele PMP Câmpina, Adrian Pițigoi, dvs ați fost desemnat liderul alianței majoritare din Consiliul Local și purtătorul de cuvânt al acesteia. În aceste condiții, v-aș ruga să ne spuneți dacă majoritatea politică pe care o reprezentanți își va asuma guvernarea legislativă a orașului alături de primarul independent Alin Moldoveanu sau, dimpotrivă, va avea o agendă politico-administrativă diferită de acesta?
– Alianța va susține toate proiectele benefice cetățenilor orașului. Documentul de bază după care ne vom ghida este Strategia de dezvoltare a municipiului, care s-a aflat în dezbatere publică, am analizat-o și conține, în esență, ceea ce dorim să facem în oraș. Strategia are 330 de proiecte care, de fapt, sunt proiectele tuturor partidelor, în care se regăsesc toate partidele și ne bucurăm că este așa. Singura problemă este prioritizarea pe care trebuie să o facem.
– Unele dintre proiectele din Strategia de dezvoltare a Câmpinei sunt de domeniul științifico-fantasticului, iar din ceea ce spuneți rezultă că această strategie ar trebui să fie un fel de Bibilie, o carte de căpătâi a aleșilor locali. Am înțeles corect?
– Da, aveți dreptate! Trebuie să mergem pe această strategie de dezvoltare, dar repet, este nevoie de prioritizarea proiectelor, astfel încât să vedem care se pot realiza în acest moment ori pe termen scurt și mediu, pentru că avem multe lucrări de investiții și banii sunt foarte puțini.
– Dacă agenda de lucru a primarului Moldoveanu nu se va suprapune peste agenda d-voastră și a alianței, cum veți proceda?
– Urmează să mai discutăm și cu domnul primar și să stabilim ce trebuie făcut pe termen scurt, mediu și lung.
– Ne puteți da două exemple de proiecte pe care le care le considerați foarte importante pentru Câmpina?
– Redeschiderea ștrandului de la Casa Tineretului. Avem bazinul acoperit, dar s-a văzut că toată lumea cere redeschiderea acestui ștrand descoperit care trebuie modernizat. Un al doilea proiect este bugetarea participativă, inițiat de noi în anul 2020, reintrodus pe ordinea de zi a Consiliului Local anul acesta și votat. Acest proiect reprezintă singurul mod prin care cetățenii pot participa direct, prin propriile inițiative, la îmbunătățirea calității vieții în Câmpina. Sunt convins că vor exista multe idei interesante din partea cetățenilor, acest sistem de bugetare participativă fiind pentru prima dată implementat în Prahova aici, la noi, în Câmpina.
– Cel mai probabil la sfârșitul acestei luni, ședința de Consiliu Local va avea pe ordinea de zi câteva proiecte importante, între care cel privind noua organigramă a Primăriei municipiului Câmpina, unde sunt așteptate importante reduceri de personal propuse de primar, desființarea Serviciului Public de Administrare și Exploatare a Pieței Centrale și înființarea Centrului Cultural. Cum vă poziționați față de aceste proiecte?
– Orice modificare în organigrama administrației locale trebuie să aibă în spate o documentație serioasă, care să justifice necesitatea acesteia. Noi am pornit acum la drum fără să știm ce s-a întâmplat în perioada anterioară, între anii 2016-2020, de exemplu. Nu știm cum au fost utilizate resursele financiare și cele umane în aparatul de specialitate al primarului și în instituțiile subordonate. În acest moment, eu nu cunosc ce modificări va avea organigama administrației locale și cred că numai în urma unei analize aprofundate putem vedea în ce măsură oamenii au fost folosiți eficient, căci despre asta e vorba în cele din urmă. În ceea ce privește Piața Centrală, noi nu considerăm că trebuie desființat acest serviciu public, ci mai degrabă trebuie să îmbunătățim activitatea de acolo cu un consiliu de administrație care, alături de director, să se ocupe de eficientizare, chiar dacă pentru asta ar putea fi vorba și de reduceri de personal. Legat de înființarea Centrului Cultural, am văzut că se face referire la cheltuielile de funcționare ale unor instituții culturale, la conservarea anumitor clădiri ori la mutarea anumitor activități culturale în alte spații, fără să fie consultați și directorii instituțiilor vizate, Casa Tineretului, Casa de Cultură „Geo Bogza”, Muzeul Hasdeu ori Biblioteca Municipală. Ideea de Centru Cultural poate fi una bună, dar trebuie să mai analizăm, să vedem ce se vrea, pentru că se pare că până în prezent avem doar un document preluat de la o altă instituție culturală din țară ce se vrea adaptat aici. Fără consultări nu vom putea realiza mare lucru.
– Și totuși, consilierul local și președintele comisiei de Cultură, Liviu Briciu, inițiatorul proiectului, a organizat o serie de consultări pe marginea acestui proiect. Ce s-a întâmplat de nu s-a ajuns la un punct de vedere comun?
– Nu s-a putut ajunge la o înțelegere și nici nu avea cum să se ajungă, pentru că această inițiativă care a venit din partea unui consilier local trebuia să vină și din partea Comisiei de cultură și sport din care acel consilier face parte. Din păcate, între președintele comisiei de Cultură și restul membrilor comisiei nu este o colaborare prea bună. În acest moment eu cred că trebuie să se mai aștepte cu înființarea Centrului Cultural, pentru că, din ce date avem la dispoziție, acesta nu se poate înființa.
– Din câte se pare, primarul Moldoveanu nu v-a menajat atunci când a stabilit atribuțiile viceprimarului: întreținerea și repararea drumurilor publice, întreținerea și repararea parcurilor și a jocurilor de joacă pentru copii, refacerea drumurilor publice și a spațiilor verzi, controlul desfășurării normale a traficului rutier și pietonal din municipiu, în total 19 zone importante de competență. E clar că primarul vrea să vă țină ocupat și presat de răspunderi importante. Cum vă descurcați, având în vedere că nu aveți experiență în admnistrația publică locală?
– Într-adevăr, sunt destul de multe atribuții. Nimeni nu s-a născut învățat și de câte ori am probleme, mă informez și stau de vorbă cu angajații din Primărie. Am o colaborare foarte bună cu ei. Mă aștept să primesc și alte atribuții în afară de cele pe care le am în prezent. Nu mă sperie acest lucru.
– A trecut mai bine de o lună de la preluarea funcției de viceprimar. Ce relație de colaborare aveți cu primarul Alin Moldoveanu?
– Cred că am reușit să ne acomodăm până la urmă unul cu altul. Este nevoie de o mai bună colaborare, atât între mine și domnul primar, cât și între domnul primar și consilierii locali. Aici văd eu nu neapărat un blocaj, ci o mică problemă în această colaborare ce trebuie neapărat îmbunătățită. Cred că până la urmă deschiderea trebuie să vină din ambele părți, astfel încât totul să ducă spre un rezultat bun și să nu mai avem astfel de disfuncționalități. Alianța pe care o reprezint nu dorește să se pună contra primarului ori a aparatului de lucru din Primărie, pentru că avem nevoie unii de alții pentru bunul mers al orașului. Sper într-o colaborare mai bună pe viitor.

2 Comentarii  

  1. Buna ziua, va rog sa enumerați care sunt cele 19 zone de competentă ale domnului viceprimar și cum poate fi contactat acesta. Multumesc

  2. Pe bune, ati inceput si voi cu titluri scrise cu alte cuvinte decat in text, doar ca sa incite ? Era un gen de a face presa pe care ma bucuram ca nu-l imbratisati…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare