Avalanșa de consultări publice apărute pe site-ul Primăriei Câmpina în ultima perioadă aduce în prim plan, în aceste zile, un nou proiect de hotărâre prin care administrația locală câmpineană anunță cetățenii că intenționează să înființeze „Serviciul de iluminat public din Câmpina”, a cărui gestiune ar urma să fie delegată printr-un contract de concesiune.
Potrivit notei de fundamentare a proiectului, aprobată de primarul Alin Moldoveanu și avizată de viceprimarul Liviu Dumitrache, înființarea Serviciului public de iluminat stradal urmărește, între altele, „atingerea obiectivelor impuse de Uniunea Europeană privind protecția mediului și eficiența energetică, prin implementarea de soluții inovative înglobate în planurile de acțiune privind energia durabilă”, precum și „rezolvarea deficiențelor în multe zone ale Câmpinei unde se constată un iluminat public neconform cu standardele europene și unde ne putem confrunta cu apariția poluării luminoase și implicit cu o serie de costuri ridicate, nejustificate”.
Raportul de specialitate semnat de Eliza Oprescu, directorul Direcției Investiții din cadrul Primăriei Câmpina, lămurește și oportunitatea concesionării acestui serviciu de iluminat public, fiind invocat un studiu realizat în acest sens din care „a rezultat că modalitatea cea mai adecvată este gestiunea delegată, prin contract de concesiune de servicii”. Raportul mai menționează și faptul că „atribuirea contractului se va realiza prin procedură simplifcată, cu respectarea Legii nr. 100/ 2016 privind concesiunea de lucrări și servicii”.
De remarcat faptul că elaborarea studiului de oportunitate pentru proiectul amintit a fost realizată în anul 2018 de către SC Euro Audit Service SRL din Târgoviște pentru suma de 30.560 lei, firmă ai cărei reprezentați semnează acum și „Regulamentul serviciului de iluminat public” din Anexa 2 a proiectului supus dezbaterii.
Proiectul conține 214 pagini cu documentație tehnică și este asumat de către consilierul municipal Florin Marcu și nu de primarul Alin Moldoveanu, cum ne-am fi așteptat și cum ne-a obișnuit, de altfel, edilul șef atunci când vine vorba de proiecte importante pentru comunitate.
Propunerile, sugestiile și opiniile cu valoare de recomandare ale cetățenilor privind proiectul de act normativ supus consultării publice se pot depune până la data de 14 februarie 2022, folosind una dintre următoarele modalități: ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: web@primariacampina.ro; prin poștă pe adresa Primăria Municipiului Câmpina, B-dul Culturii nr. 18, Câmpina, jud. Prahova, cod postal 105600; prin depunerea la Registratura Primăriei, de luni până joi între orele 9.00 – 14.00 și vineri între orele 9.00-12.00
Contract de cesiune, adica sa mai faca cineva apropriat un banut, a? Nu e asumat de primar ca sa nu existe incompatibilitate? 😀 Cine stie sa vada manevrele le vede de la o posta..
Nimic nou sub soare! Cămpina e plină de gropi deci e nevoie și de iluminat conform UE!