BREAKING NEWSȘtiri

A treia încercare de desființare a Serviciului Piața Centrală din Câmpina!

Luna februarie a fiecărui an din mandatul actualului primar al Câmpinei, Alin Moldoveanu, din 2021 până în prezent, pare să fi fost pentru acesta perioada ideală în care să ceară, printr-un proiect de hotărâre supus consultării publice, desființarea Serviciului Public de Administrare și Exploatare a Pieței Centrale Agroalimentare (SPAEPCA). Propunerea edilului șef a fost respinsă la vot de către Consiliul Local atât în anul 2021 (cu 5 voturi pentru și 14 împotrivă), cât și în anul 2022 (cu 4 voturi pentru, 6 voturi împotrivă, 6 abțineri), aleșii locali motivând, între altele, că trecerea Piaței Centrale în subordinea primarului n-ar aduce niciun beneficiu real pentru comunitate, fiind doar un gest de răzbunare al lui Alin Moldoveanu, aflat în conflict deschis cu Marian Nistor, șeful Pieței la acea vreme.
Între timp, lucrurile s-au lămurit din acest punct de vedere, Marian Nistor alegând să demisioneze din funcția pe care o deținea, pe fondul unui scandal pornit de însuși primarul Moldoveanu și continuat de susținătorii săi din Consiliul Local, prin care fostul director al Pieței a fost acuzat public că ar fi reținut fără să vireze la bugetul de stat contribuțiile angajaților, chestiune nedovedită printr-un document oficial de la o instituție a statului nici până în prezent. Vă reamintim, de asemenea, faptul că la sfârșitul anului trecut, în luna noiembrie, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a sancționat „UAT Municipiul Câmpina, prin reprezentantul său legal, Moldoveanu Alin” cu amendă contravențională în valoare de 2000 de lei pentru discriminare la adresa lui Marian Nistor.


Dincolo de răfuiala dintre cei doi, insistența primarului de a-și subordona acest serviciu, situat în punctul zero al Câmpinei, pare a fi justificată de cheltuielile mari cu salariile celor 25 de angajați de acolo. Cu toate astea, în afară de acest aspect, nu mai aflăm nimic concret din documentația ce însoțește proiectul de hotărâre introdus în aceste zile în consultare publică pentru a treia oară în ultimii doi ani. Nimic în legătură cu un plan de restructurare ori modernizare a instituției, niciun cuvânt despre alte modalități de a face mai rentabilă Piața și niciun cuvânt despre intenția de a rezolva nemulțumirile cumpărătorilor care de-a lungul timpului au devenit din ce în ce mai multe.
Primarul Moldoveanu susține totuși, negru pe alb, în raportul de specialitate că „activitatea specifică a acestui serviciu se poate realiza în condiții de eficiență prin intermediul unui compartiment funcțional înființat în cadrul aparatului de specialitate al primarului. În această situație, angajați ai serviciului public aflați în perioada de preaviz vor putea ocupa, prin transfer, în condițiile legii, posturile vacante din acest compartiment. (…) Din analiza fondului de salarii întocmită de Direcția juridică, rezultă că prin desființarea serviciului se va realiza o economie la bugetul local de 620.000 lei anual, sumă estimată, luând în calcul faptul că în compartimentul funcțional care va prelua obiectivul de activitate al serviciului va fi prevăzut un număr mai mic de posturi, comparativ cu cel din structura actuală a acestui serviciu, reducându-se cu un număr de 9 posturi, activitățile suport urmând a fi preluate de celelalte structuri funcționale din cadrul Primăriei”. Nici un cuvânt despre numărul concret de angajați care se vor transfera de la Piață în aparatul de specialitate al primarului, doar faptul că ulterior adoptării proiectului de hotărâre, directorul interimar al Pieței va fundamenta un necesar de posturi. Conform raportului, din cele 25 de posturi cuprinse în organigrama Pieței, mai sunt ocupate în acest moment doar 17 (5 sunt vacante și 3 temporar vacante), ceea ce înseamnă că există deja o economie la buget din acest punct de vedere.
În același raport semnat de primarul Moldoveanu apar și două sume interesante care scot în evidență faptul că Serviciul Piață produce și virează la buget mai mult decât primește înapoi subvenție. Venituri din închirierea bunurilor date în administrare constituite și transferate în bugetul local pentru perioada 2017 – februarie 2023: 5.562.966,40 lei; subvențiile alocate din bugetul local (către SPAEPCA – n.r.) pentru perioada 2017 – februarie 2023: 4.628.313,15 lei”. Cu alte cuvinte, Piața nu este o povară pentru bugetul public, ci dimpotrivă își asigură veniturile necesare funcționării și aduce și un mic profit. Ce justificare mai poate avea desființarea unui serviciu care în ultimii ani a avut excedent bugetar și care funcționează?!
A treia încercare a primarului Moldoveanu de a-și subordona Piața Centrală va avea, cel mai probabil, șanse de reușită de această dată, pe fondul faptului că matematica votului în Consiliul Local s-a modificat în ultima vreme în favoarea sa. Ce beneficii va aduce comunității această schimbare rămâne de văzut dacă proiectul va trece de votul Consiliului Local.
Documentația proiectului de hotărâre cu caracter normativ, ce ar urma să intre în vigoare la 1 iunie 2023, poate fi consultată pe site-ul Primăriei, iar propunerile cu valoare de recomandare din partea cetățenilor pot fi depuse până la data de 20 februarie 2023.

Un comentariu

  1. Primarul actual,în loc sa-si execute pedeapsa,stă șef la primaria orasului nostru,pentru a-i distruge centrul,prin deschiderea unui șantier imens,pe durată greu de determinat(cea mai optimistă:3-4 ani și cea mai realistă 9-10 ani),și prin subordonarea Pietei Centrale unor interese de grup.Se vorbea în hala pietei despre mutarea comerciantilor la FIBEC.Nu stiu cat de adevarat este,dar parcă niște lucruri se leagă.Să dea Domnul să mă înșel.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare