În urma unui sondaj realizat de publicația noastră, referitor la activitatea administrației locale din ultimul an, a reieșit că principalele nemulțumiri ale câmpinenilor vizează traficul rutier și lipsa locurilor de parcare. O mare parte dintre respondenți reclamă incapacitatea administrației locale de a găsi soluții concrete pentru fluidizarea circulației și pentru reglementarea locurilor de parcare. Am revenit la vocea străzii, pentru a înțelege mai bine cum percep cetățenii aceste probleme și ce soluții cred ei că ar putea fi implementate.

Traficul din Câmpina: între ore aglomerate și intervale complet libere
Traficul în municipiu variază mult în funcție de oră și zonă. Nu se poate spune că este constant aglomerat, dar nici constant lejer. Comparativ cu Bucureștiul sau alte orașe mari, Câmpina poate fi considerată, totuși, un caz norocos. „Traficul mi se pare relaxat față de București”, spune un respondent, remarcând diferențele evidente dintre cele două orașe, capitala fiind aglomerată mereu, indiferent de oră, zi sau zonă.
La Câmpina, lucrurile stau diferit. Există intervale bine definite în care se creează blocaje, în special în zona centrală: dimineața între orele 08:00-10:00, la prânz, odată cu ieșirea elevilor de la cursuri, și după-amiaza între 16:00-18:00. În schimb sunt ore întregi în care străzile orașului sunt libere, în special la sfârșit de săptămână. „În trafic poți să stai pe loc și un sfert de oră și o jumătate de oră, depinde de momentul din zi. Cum este acum (ora 12:30 – n.r.), este durere, pentru că ies copiii de la școală și de la liceu”, spune un șofer.
Sunt și participanți la trafic care reclamă lipsa de disciplină rutieră: „Mie mi se pare că traficul este foarte aglomerat. În plus, sunt și foarte mulți șoferi care nu respectă regulile de circulație, ca de exemplu cei care intră pe culoarea galbenă a semaforului sau care merg cu viteză foarte mare prin oraș”, spune un alt participant la trafic.
Câmpinenii sunt nemulțumiți și de starea străzilor: „Sunt dezastru, pline de gropi și cu lucrări începute care nu se mai termină”, atrage atenția un alt cetățean.

Parcările , o problemă cronică, slab gestionată
Lipsa locurilor de parcare este un subiect sensibil în toate cartierele orașului. Indiferent dacă vorbim despre zona centrală sau despre parcările rezidențiale, situația este percepută ca fiind tot mai dificil de gestionat. În ciuda numerotării unor locuri și a amenajării altora noi, o reglementare amplă și coerentă întârzie să apară. Mulți șoferi ajung să parcheze unde apucă, blocând de multe ori alte vehicule. „Nu mi se pare că este gestionată prea bine, pentru că unde s-au trasat parcări în unele cartiere încăpeau mult mai multe mașini. Nu se știe nici cât va fi taxa de parcare pe lună sau pe an, oricum sunt discuții în fiecare cartier pe tema parcărilor și locatarii sunt nemulțumiți”, ne-a declarat un respondent.
„Plec dimineața la ora 6 și când mă întorc constat că parcarea din față este plină de mașini de la celelalte blocuri, iar în spatele blocului, acolo unde este gunoiul, de asemenea nu este loc de parcare. Deci noi, proprietarii blocului 3 de pe Aleea Rozelor suntem oarecum excluși. Cum este posibil mașini cu numere de Bulgaria să ocupe locul de parcare și să nu plătească impozit la noi, mașini de București la fel! Eu vreau să-mi plătesc un loc de parcare, deoarece mai nou se vine și cu mașinile de serviciu acasă, ceea ce nu mi se pare normal!” – reclamă un alt cetățean nemulțumit.
Impresia generală este acea că s-a înmulțit simțitor numărul mașinilor, în timp ce infrastructura rămâne neschimbată. „O variantă ar fi să nu mai fie acceptată parcarea celor care nu sunt riverani. Acum câțiva ani Poliția Locală își făcea treaba, îi amenda pe cei care nu erau riverani, acum nu mai face acest lucru. Doamna primar în campanie a promis multe…”, ne spune un locatar din zona centrală.
Deși toți respondenții consideră lipsa locurilor de parcare și traficul reprezintă o mare problemă, nu pot identifica o rezolvare pe termen lung, cu atât mai mult cu cât infrastructura orașului este suprasolicitată.
Școala de Poliție, un vecin incomod pentru cartierul Câmpinița
O altă categorie de cetățeni nemulțumiți este reprezentată de cei care locuiesc în cartierul Câmpinița. La fiecare activitate organizată de Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr”, trotuarele și străzile adiacente B-dului Carol I se transformă în parcări improvizate pentru sute de mașini, venite buluc din toată țara, într-un orășel și așa sufocat de lipsa parcărilor publice. Blocajul se instituie progresiv în tot orașul și este cu atât mai mare cu cât este mai mare numărul celor care vin să dea examen sau să depună jurământul. Spațiul verde dispare sub roțile mașinilor, iar regulile sunt ignorate complet. Cu toate că problema este una veche, nu pare să preocupe pe niciunul din factorii decizionali. „Nu e normal ce se întâmplă! La fiecare eveniment al Școlii de Poliție suntem invadați de mașini, nu mai ai pe unde să mergi, nu poți ieși din curte. Primăria și Școala de Poliție ar trebui să ia măsuri urgente, că nu se mai poate așa!”
Reglementarea locurilor de parcare, un proiect în chinurile facerii
La începutul lunii august, primarul Irina Nistor prezenta, în cadrul unei conferințe de presă, stadiul mai multor proiecte aflate în derulare ale administrației pe care o conduce. Unul dintre acestea se referea la reglementarea locurilor de parcare din zona centrală prin introducerea parcometrelor și transformarea întregii zone în parcare cu plată.
„Am demarat procesul de reglementare a parcărilor publice și de reședință din municipiu, am început să refacem marcajele rutiere existente în parcări și întocmim planurile de situație pentru fiecare parcare existentă. Încercăm să inventariem locurile de parcare existente și să le numerotăm, reasfaltăm parcări acolo unde este necesar și totodată suntem în plin proces de a demara procedura de achiziție pentru un soft specializat de gestionare a parcărilor și pentru aplicații de plată moderne. În paralel, redactăm un regulament care va fi prezentat Consiliului Local pentru a asigura un cadru clar și echitabil privind modalitatea de gestionare a parcărilor” – informa edilul șef în urmă cu trei luni.
Tot atunci Irina Nistor recunoștea că în parcări este haos și anunța că administrația are în vedere și realizarea de noi parcări. Un prim pas în acest sens s-a făcut prin proiectul privind realizarea aproximativ 30 noi locuri de parcare în cartierul Erupției, pentru care urmează să fie semnat contractul de execuție.
Deși promisiunile privind parcările supraetajate au fost reluate în campania electorală din 2024, nu au mai existat discuții pe această temă.
În ultimele trei luni au fost asfaltate parcările aferente blocurilor E11-E13 și E15 și numerotate locurile de parcare din cartierul Erupției. În urmă cu câteva zile, au fost trasate și numerotate și locurile din parcarea aflată în spatele BRD.
Cu toate aceste progrese punctuale, până la implementarea efectivă a unui sistem complet și funcțional de reglementare, se poate observa că proiectul avansează cu pași mici.
Soluții pe termen lung pentru trafic și parcări într-un oraș cu infrastructură suprasolicitată
Deși toți respondenții sondajelor noastre consideră că traficul și lipsa locurilor de parcare reprezintă două dintre cele mai mari probleme ale orașului, puțini reușesc să identifice soluții viabile pe termen lung. Situația devine și mai complicată având în vedere faptul că localitatea nu mai dispune de teren disponibil pentru extinderea infrastructurii. Cu toate acestea, urbanismul modern oferă numeroase variante aplicabile inclusiv orașelor cu spațiu redus.
- Parcări supraetajate. Atunci când terenul nu mai permite extinderea parcărilor pe orizontală, soluția logică este dezvoltarea lor pe verticală. Parcările supraetajate pot fi amenajate pe amprentele actualelor spații de parcare, fără a acapara zone noi. O astfel de parcare ar putea fi amenajată pe terenul pe care se află acum fostul cinematograf, care urmează să fie demolat. Aceasta va deservi atat spitalul, cat și restul comunității.
- Reglementarea parcărilor rezidențiale. Unul dintre motivele principale ale aglomerației din cartiere este lipsa unui sistem coerent de parcări pentru rezidenți. Multe orașe au introdus abonamente, permise de parcare pe zonă și limitări pentru cei care nu locuiesc în perimetrul blocurilor. În multe orașe de mărime medie, această soluție a eliminat peste 40% din traficul generat de „vânătoarea de locuri”.
- Reorganizarea circulației: sensuri unice și semaforizare inteligentă. Traficul poate fi fluidizat prin reorganizarea rutieră. Sensurile unice pot elibera spațiu, pot crea locuri suplimentare de parcare și reduce blocajele în intersecții înguste. În plus, semaforizarea inteligentă poate regla fluxurile în funcție de aglomerația reală, reducând timpii de așteptare în orele de vârf.
- Transport public eficient, modern și previzibil. Nu doar orașele mari au nevoie de un sistem de transport public funcțional. În orașele mici, acolo unde mașina personală este mijlocul principal de deplasare, modernizarea transportului local poate reduce semnificativ traficul. Dacă alternativa devine confortabilă și predictibilă, o parte dintre șoferi renunță voluntar la mașină pentru drumurile scurte.
Felix PRECUP



Pentru școala de ploiție există soluție. Când organizează examene să primească în incită (au zeci de hectare la dispoziție) mașinile concurenților.
Petru locurile de parcare din oraș să se facă licitație, dar la liber, jumate să le cumere Anastasescu și jumate Simion, restu săracilor plătiți impozite duble de la anu.
👍
Toate măsurile care ar putea să descongestioneze traficul și să asigure locuri de parcare s- ar putea implementa într- un oraș viu, cu o administrație
preocupată de această problemă.Nu este cazul Cămpinei! PS.Cănd sunt examenele la școala de poliție pe lăngă sutele de mașini parcate peste tot mai există o problemă de decență .Neavănd puse la dispoziție toalete ecologice viitorii polițiști își rezolvâ problemele fiziologice pe oriunde apucâ.Se aude tovarășe comandant și tovarășa administrație locală? Este anul 2025, lumea vorbește despre AI și călătorii în spațiu iar la Cămpina cei care vor să devină apărătorii societății încă se p…ă pe stradă! Și nu pot fi doar ei acuzați pentru lipsa de educație!
Ce sa le cerem militienilor, pe bune? Sinecuristii militieni au aceleasi obiceiuri ca pe vremea lui Ceausescu, nu cumva sa faca ceva in folosul cetatenilor fara un „telefon de sus”, cel mai bun exemplul e cazul femeilor omorate/incendiate/violate care aveau ordine de protectie… asta e politia lui Predoiu.. in rest, sa vina pensiile speciale..