- Diana Trandafir: “Poeme cu ceasuri şi flori”
- Iulian Moreanu: “Cerbul însetat”
- Ştefan Al. Saşa: “Rondeluri triste, vesele şi politice”
Stimulat de larga audienţă a publicului câmpinean (la penultima reuniune, spectatorii au umplut până la refuz sala “Constantin Radu”), Cercul Literar “Geo Bogza” al Casei Municipale de Cultură a organizat o nouă întâlnire cu admiratorii săi. Astfel, joi, 22 noiembrie, în instituţia amintită, a avut loc o triplă lansare de carte, avându-i ca autori pe Diana Trandafir, cu cartea “Poeme cu ceasuri şi flori”, Iulian Moreanu – “Cerbul însetat” şi Ştefan Al. Saşa – “Rondeluri triste, vesele şi politice”.
Programul, bine conceput şi realizat, a alternat strălucit expunerile lectorilor cu un dans modern, în ritm de tango, interpretat de o pereche de balerini de la Şcoala nr. 8 “A.I. Cuza”, pregătiţi de d-nele Diana Trandafir şi Anda Miroiu.
Cărţile, apreciate unanim de critica de specialitate şi răsplătite cu ropote de aplauze de către spectatori, au fost editate de “Premier” Ploieşti (primele două), iar a treia de Editura “Libra”, Bucureşti. Ele abordează genuri literare diferite: poemul, proza scurtă şi rondelul.
Prezentată într-o ţinută grafică elegantă (ilustraţia copertei, Maddalena addolorata de Caravaggio), cartea “Poeme cu ceasuri şi flori” este structurată în trei capitole: “Unelte şi inorogi” (38 de poeme), “Sentimentale. Surâsul Maddalenei” (26), “Miresme amare” (30) şi “Din receptarea critică”. Constantin Călin: “Poetă cu ţinută decentă, Diana Trandafir excelează prin sobrietate”; Radu Voinescu: “Diana Trandafir se dezinteresează cu dezinvoltură şi ingenuitate de modelele poetice de azi”.
Al doilea volum, “Cerbul însetat”, reuneşte 13 proze scurte (dintre care amintim: “Cerbul însetat”, “Mierla şi glonţul”, “Acvariul”, “Apel amânat”, “Change your mind!”, “Contestaţie admisă”) şi un “Cuvânt înainte” – “Barocul auctorial” de Florin Dochia: “Prozatorul de faţă nu vindecă pe nimeni, pune, însă, dureros, degetul pe rană: omul este eminamente alienat, el nu poate comunica, dialogul cel mai nevinovat seamănă cu un schimb de replici dun teatrul absurd (…)”.
Al treilea volum, “Rondeluri triste, vesele şi politice”, adună 100 de rondeluri (“Rondelul lui Păstorel”, “Rondelul beţiv”, “Rondelul Alandalei”, “Rondelul fluturelui”, “Rondelul lui Ulise” ş.a.), precum şi o prefaţă – “Poet în zicere autentică – Saşa” de Gherasim Rusu Togan: “Volumul de faţă îşi încântă lectorul printr-un maraton rondelistic, în diverse sfere ale cotidianului, din care, cu rafinament şi dezinvoltură mucalită, poetul extrage «esenţe», amplificându-le valoarea simbolică”.
Lectorii reuniunii (critici şi istorici literari, oameni de cultură, scriitori) au făcut o serie de aprecieri pertinente legăte de calităţile celor trei lucrări. Între aceştia, Constantin Trandafir, Florin Dochia, Gherasim Rusu Togan, Mioara Barna.
Programul, bine conceput şi realizat, a alternat strălucit expunerile lectorilor cu un dans modern, în ritm de tango, interpretat de o pereche de balerini de la Şcoala nr. 8 “A.I. Cuza”, pregătiţi de d-nele Diana Trandafir şi Anda Miroiu.
Cărţile, apreciate unanim de critica de specialitate şi răsplătite cu ropote de aplauze de către spectatori, au fost editate de “Premier” Ploieşti (primele două), iar a treia de Editura “Libra”, Bucureşti. Ele abordează genuri literare diferite: poemul, proza scurtă şi rondelul.
Prezentată într-o ţinută grafică elegantă (ilustraţia copertei, Maddalena addolorata de Caravaggio), cartea “Poeme cu ceasuri şi flori” este structurată în trei capitole: “Unelte şi inorogi” (38 de poeme), “Sentimentale. Surâsul Maddalenei” (26), “Miresme amare” (30) şi “Din receptarea critică”. Constantin Călin: “Poetă cu ţinută decentă, Diana Trandafir excelează prin sobrietate”; Radu Voinescu: “Diana Trandafir se dezinteresează cu dezinvoltură şi ingenuitate de modelele poetice de azi”.
Al doilea volum, “Cerbul însetat”, reuneşte 13 proze scurte (dintre care amintim: “Cerbul însetat”, “Mierla şi glonţul”, “Acvariul”, “Apel amânat”, “Change your mind!”, “Contestaţie admisă”) şi un “Cuvânt înainte” – “Barocul auctorial” de Florin Dochia: “Prozatorul de faţă nu vindecă pe nimeni, pune, însă, dureros, degetul pe rană: omul este eminamente alienat, el nu poate comunica, dialogul cel mai nevinovat seamănă cu un schimb de replici dun teatrul absurd (…)”.
Al treilea volum, “Rondeluri triste, vesele şi politice”, adună 100 de rondeluri (“Rondelul lui Păstorel”, “Rondelul beţiv”, “Rondelul Alandalei”, “Rondelul fluturelui”, “Rondelul lui Ulise” ş.a.), precum şi o prefaţă – “Poet în zicere autentică – Saşa” de Gherasim Rusu Togan: “Volumul de faţă îşi încântă lectorul printr-un maraton rondelistic, în diverse sfere ale cotidianului, din care, cu rafinament şi dezinvoltură mucalită, poetul extrage «esenţe», amplificându-le valoarea simbolică”.
Lectorii reuniunii (critici şi istorici literari, oameni de cultură, scriitori) au făcut o serie de aprecieri pertinente legăte de calităţile celor trei lucrări. Între aceştia, Constantin Trandafir, Florin Dochia, Gherasim Rusu Togan, Mioara Barna.
Theodor MARINESCU