Pe ordinea de zi a ultimei şedinţe a Consiliului Local s-au aflat nu mai puţin de trei proiecte care se refereau la reglementări privind regimul public de transport în Câmpina. Aşa se face că la ora începerii şedinţei de Consiliu, în sală şi-au făcut apariţia mai mulţi taximetrişti, existând premizele unei stări conflictuale între cele două părţi.
Nemulţumirea taximetriştilor era generată de o prevedere din proiectul iniţiat de Gheorghe Tudor, prin care se aproba suplimentarea numărului de autorizaţii de taxi permanente, de la 80 la 90. A fost suficient ca unul dintre taximetrişti să afle acest lucru – şoptit la ureche de unul dintre consilierii absenţi la această şedinţă – pentru ca întreaga breaslă să se revolte. Sesizând situaţia creată, Gheorghe Tudor şi-a retras proiectul, astfel că întregul conflict părea înăbuşit în faşă…Un alt proiect, prin care se aproba Regulamentul pentru organizarea şi executarea serviciului de transport în regim de taxi şi transport în regim de închiriere a fost aprobat aproape fără nici o discuţie. Acesta nu aduce prea multe noutăţi, dar clarifică procedura de acordare a autorizaţiei şi stabileşte cu exactitate criteriile de departajare pentru acordarea punctajului. Proiectul care a iscat controverse a fost cel iniţiat de Costel Ştefanovici pentru aprobarea programului de organizare a transportului public local. Chiar dacă nu veniseră pentru acest proiect, taximetriştii au prins momentul pentru a-şi spune păsul…
Dispută (politizată) între aleşiCostel Ştefanovici şi-a prezentat proiectul, pe care l-a gândit ca o „strategie de dezvoltare pentru viitor”. Practic, era vorba de instituirea de trasee noi, care să facă legătura între cartiere şi centrul Câmpinei. Noile trasee ar fi urmat să însemne asigurarea legăturii între cartierul Slobozia şi cartierele Câmpiniţa, Muscel, Voila şi Turnătoriei.Primele replici au venit chiar din partea primarului Tiseanu: „Mi se pare un proiect neaşteptat, un proiect pur electoral! Dacă vă interesa atât de mult soarta acestor cartiere, de ce nu aţi propus un asemenea proiect până acum?! Apoi, e o frază aici care e din alt film. Sunt incluse lucrări de investiţii, dar acestea trebuie prinse în buget, nu într-o hotărâre privind transportul public. Nici mărirea numărului de autorizaţii de taximetre de la 80 la 155 nu cred că este oportună, mai ales având în vedere criza locurilor de parcare”.Răspunsul lui Ştefanovici a fost prompt: „Eu m-am gândit să nu mai meargă omul cu sacoşa în mână din centru până în cartierul unde stă. Ce e greşit că avem nevoie de drumuri?! Avem, pentru că dezvoltarea urbei este certă. Mă aşteptam să luaţi lucrurile bune din acest proiect… În privinţa numărului de autorizaţii de taximetre, acesta este numărul maxim prevăzut de lege şi eu nu susţină că trebuie să ajungem mâine la 155 de autorizaţii!”Iar pentru că tot mai multe voci din Consiliul Local au avut de ridicat tot felul de semne de întrebare, Ştefanovici a decis să-şi retragă proiectul. Nu s-a putut răspunde dacă transportatorii au fost consultaţi şi sunt de acord cu aceste trasee, în ce măsură oamenii au nevoie de aceste trasee şi multe altele…
Taximetriştii vor protecţieProfitând de discuţiile pe marginea proiectului iniţiat de Ştefanovici, Laurenţiu Groşescu, reprezentantul taximetriştilor, şi-a spus punctul de vedere. „La Ploieşti, taximetriştii şi transportatorii locali sunt protejaţi prin faptul că microbuzele, inclusiv cele de Câmpina, nu ajung în centrul oraşului. Aici de ce să nu se întâmple acelaşi lucru?!”Practic, printr-o adresă înaintată Consiliului Local, Camera Taximetriştilor din judeţul Prahova cerea să fie consultată în luarea deciziilor care-i priveşte pe membrii săi, una dintre normele pentru stabilirea numărului de autorizaţii fiind „gradul de satisfacere a transportului public local de persoane realizat cu autobuze, troleibuze, microbuze, tramvaie şi metrou, după caz, asigurând echilibrul care se impune între acestea”.
Mitingul de protest ar putea fi suspendatPe 30 aprilie, între orele 13.00 – 15.00, pe traseul Bd. Carol I – Strada Mărăşeşti – Strada Griviţei – Strada Culturii, este programat un miting al taximetriştilor câmpineni, aceştia anunţând că doresc să se oprească la sediile principalelor partide politice şi la Primărie. Atunci când au programat acţiunea de protest, oamenii nu ştiau ce decizie vor lua consilierii locali. Teoretic, mitingul n-ar mai trebui să aibă loc de vreme ce principala revendicare – legată de blocarea suplimentării numărului de autorizaţii – a fost rezolvată. Pe de altă parte, taximetriştii se gândesc la faptul că un proiect retras ar putea reveni oricând pe ordinea de zi a unei şedinţe viitoare… Şi atunci să nu-i mai anunţe nimeni…
Dispută (politizată) între aleşiCostel Ştefanovici şi-a prezentat proiectul, pe care l-a gândit ca o „strategie de dezvoltare pentru viitor”. Practic, era vorba de instituirea de trasee noi, care să facă legătura între cartiere şi centrul Câmpinei. Noile trasee ar fi urmat să însemne asigurarea legăturii între cartierul Slobozia şi cartierele Câmpiniţa, Muscel, Voila şi Turnătoriei.Primele replici au venit chiar din partea primarului Tiseanu: „Mi se pare un proiect neaşteptat, un proiect pur electoral! Dacă vă interesa atât de mult soarta acestor cartiere, de ce nu aţi propus un asemenea proiect până acum?! Apoi, e o frază aici care e din alt film. Sunt incluse lucrări de investiţii, dar acestea trebuie prinse în buget, nu într-o hotărâre privind transportul public. Nici mărirea numărului de autorizaţii de taximetre de la 80 la 155 nu cred că este oportună, mai ales având în vedere criza locurilor de parcare”.Răspunsul lui Ştefanovici a fost prompt: „Eu m-am gândit să nu mai meargă omul cu sacoşa în mână din centru până în cartierul unde stă. Ce e greşit că avem nevoie de drumuri?! Avem, pentru că dezvoltarea urbei este certă. Mă aşteptam să luaţi lucrurile bune din acest proiect… În privinţa numărului de autorizaţii de taximetre, acesta este numărul maxim prevăzut de lege şi eu nu susţină că trebuie să ajungem mâine la 155 de autorizaţii!”Iar pentru că tot mai multe voci din Consiliul Local au avut de ridicat tot felul de semne de întrebare, Ştefanovici a decis să-şi retragă proiectul. Nu s-a putut răspunde dacă transportatorii au fost consultaţi şi sunt de acord cu aceste trasee, în ce măsură oamenii au nevoie de aceste trasee şi multe altele…
Taximetriştii vor protecţieProfitând de discuţiile pe marginea proiectului iniţiat de Ştefanovici, Laurenţiu Groşescu, reprezentantul taximetriştilor, şi-a spus punctul de vedere. „La Ploieşti, taximetriştii şi transportatorii locali sunt protejaţi prin faptul că microbuzele, inclusiv cele de Câmpina, nu ajung în centrul oraşului. Aici de ce să nu se întâmple acelaşi lucru?!”Practic, printr-o adresă înaintată Consiliului Local, Camera Taximetriştilor din judeţul Prahova cerea să fie consultată în luarea deciziilor care-i priveşte pe membrii săi, una dintre normele pentru stabilirea numărului de autorizaţii fiind „gradul de satisfacere a transportului public local de persoane realizat cu autobuze, troleibuze, microbuze, tramvaie şi metrou, după caz, asigurând echilibrul care se impune între acestea”.
Mitingul de protest ar putea fi suspendatPe 30 aprilie, între orele 13.00 – 15.00, pe traseul Bd. Carol I – Strada Mărăşeşti – Strada Griviţei – Strada Culturii, este programat un miting al taximetriştilor câmpineni, aceştia anunţând că doresc să se oprească la sediile principalelor partide politice şi la Primărie. Atunci când au programat acţiunea de protest, oamenii nu ştiau ce decizie vor lua consilierii locali. Teoretic, mitingul n-ar mai trebui să aibă loc de vreme ce principala revendicare – legată de blocarea suplimentării numărului de autorizaţii – a fost rezolvată. Pe de altă parte, taximetriştii se gândesc la faptul că un proiect retras ar putea reveni oricând pe ordinea de zi a unei şedinţe viitoare… Şi atunci să nu-i mai anunţe nimeni…