De la lumea lui Caragiale, la un lanţ de flori pentru… “Guiness Book”
La începutul săptămânii trecute, la Casa Tineretului, o comisie a administraţiei locale a avut de analizat ofertele depuse de şase firme pentru organizarea ediţiei a II-a a Festivalului “Serbările Toamnei”.După ce, în prima zi,s-a dezbătut intens aproape cinci ore, s-a decis amânarea verdictului pentru 24 de ore şi chemarea pentru lămuriri suplimentare a reprezentanţilor a trei dintre firme. Nici a doua zi lucrurile nu aveau să dureze prea puţin, după ore întregi de dezbateri şi discuţii extrem de aprinse – aproape fiecare membru al comisiei susţinând, din diferite motive, o altă firmă – a fost declarată câştigătoare firma SC Skepsis Advertising SRL Bucureşti. Programul firmei câştigătoare, evaluat la 2,18 miliarde lei vechi, faţă de 2,3 miliarde lei vechi, maximul impus de administraţia locală, cuprinde o serie de momente inedite. Conform acestui program, Câmpina va deveni, în zilele de 19 şi 20 septembrie, “Oraşul Artelor”. În zona centrală a localităţii vor fi amenajate sectoare dedicate fiecărei arte – teatru (clovni, personaje pe catalige, păpuşi uriaşe, fachiri, mimi), arte vizuale (sculptură – olărit, iconografie, mozaic, pictură – de la desene pe asfalt la face-painting). Cea mai importantă manifestare dedicată artelor vizuale va fi reprezentaţia celui mai inventiv artist francez al ultimilor ani – Jerome Murrat (foto mic, dreapta), care este creatorul faimosului personaj cu două capete. La capitolul “Muzică şi dans”, pe scena principală, amenajată în centrul Câmpinei, vor urca numeroşi artişti, cele mai cunoscute nume fiind Compact şi Direcţia V, plus alte patru nume sonore dintr-o listă mult mai mare, pe care administraţia locală o are la dispoziţie. De asemenea, sâmbătă seară, un DJ va anima o mare discotecă în aer liber. Pentru “Literatură”, principalul punct de atracţie va fi “Cartea Oraşului”, o carte de mari dimensiuni, frumos legată, în care vizitatorii îşi vor putea scrie impresiile, iar cartea să fie expusă ulterior într-un loc aparte în sediul Primăriei.Nu lipseşte nici capitolul dedicat “Artei culinare”. Chiar dacă nu va fi o reeditare a acţiunii “Câmpina, în stil dulce”, într-un sector aparte, comercianţii locali vor putea oferi publicului gustări, must, siropuri, plăcinte, mici şi nelipsita bere.Punctul culiminant ar trebui să fie “Bătaia cu flori”, pe care reprezentanţii “Skepsis” au descoperit-o undeva, în istoria Câmpinei. Atmosfera retro a acţiunii va fi dată de personaje îmbrăcate în costume de epocă, acestea urmând a circula în automobile de epocă, maşini decapotabile, din care trecătorii vor fi bombardaţi cu flori. De asemenea, organizatorii vor să invite un reprezentant de la Guiness World of Records, care să asiste la intrarea Câmpinei în “Cartea Recordurilor” pentru cel mai lung lanţ alcătuit din flori”.Ediţia a II-a a “Serbărilor Toamnei”se va încheia cu un spectaculos foc de artificii.
Cine e Skepsis?
Skepsis Advertising a fost înfiinţată în anul 2004 şi are, la ultima raportare, un număr de 20 de angajaţi. A organizat mai multe evenimente, printre care şi Târgul de Alimentaţie al Metro. Conform ultimelor raportări oficiale ale acestei companii, în anul 2007 a avut o cifră de afaceri de 94,442 miliarde lei vechi şi un profit brut de 1,340 miliarde lei vechi.
Un sondaj inedit
După dezbaterile îndelungate din cadrul comisiei administraţiei locale (alcătuită din Horia Tiseanu, Ion Dragomir, Mihaela Neagu Petrovici, Jenica Tabacu, Alin Moldoveanu, Daniel Telegescu, Elvis Arghir, Florin Buda şi Radu Hoitan) s-a decis realizarea unui lucru inedit pentru Câmpina – un sondaj la care câmpinenii să răspundă, printre altele, la întrebarea “Consideraţi că este o iniţiativă bună organizarea celei de-a doua ediţii a Festivalului «Serbările Toamnei»?”. Singurele variante de răspuns sunt “Da” sau “Nu”. Profitând de ideea acestui sondaj, administraţia locală a mai stabilit alte două întrebări pentru câmpineni: “Care sunt principalele trei probleme ale municipiului Câmpina?” şi “Cum calificaţi activitatea Primăriei Câmpina?”, la aceasta din urmă existând variantele de răspuns: foarte bună, bună, satisfăcătoare, slabă şi foarte slabă. Operatorii acestui sondaj ad-hoc au fost agenţii Poliţiei Comunitare, care au chestionat 700 de persoane, criteriile de alegere a respondenţilor fiind undeva – mai degrabă – la aprecierea agenţilor Poliţiei Comunitare. Chestionarele au fost centralizate de consilierul personal al primarului Tiseanu, Mihaela Baroianu, rezultatele acestui sondaj fiind următoarele:
Primăria Câmpina urmează să organizeze ediţia a II-a a Festivalului „Serbările Toamnei“. Consideraţi că este o iniţiativă bună?
DA – 64% (448 persoane)
NU – 36% (252 persoane)
Cum apreciaţi activitatea Primăriei Câmpina?
Foarte mulţumit – 4,4% (31 persoane)
Mulţumit – 78,5% (550 persoane)
Nemulţumit – 15,6% (109 persoane)
Foarte nemulţumit – 1,5% (10 persoane)
Sondajul a mai cuprins o întrebare referitoare la nominalizarea celor trei probleme ale urbei. Rezultatele la această întrebare nu au fost încă centralizate, primarul Tiseanu nominalizând câteva dintre răspunsuri: „Câinii comunitari, cursele de maşini, curăţenia, fluidizarea traficului şi altele“.În privinţa realizării sondajului după derularea concursului de oferte, Tiseanu a precizat: „Am văzut că la nivel naţional, mai ales după scandalurile de la Ministerul Tineretului şi Ministerul Turismului, opinia publică nu prea ar agrea astfel de festivaluri în vreme de criză. Am vrut să avem acceptul câmpinenilor pentru această manifestare şi acum îl avem“.