Este cunoscută strădania conducerii executive a Câmpinei în ceea ce priveşte includerea municipiului nostru pe lista oraşelor turistice din România. În acest sens a luat fiinţă un Centru de Informare Turistică, iar luna trecută Câmpina a participat la Târgul de Turism Bucureşti.
Mergând pe calea diversificării programelor turistice locale, aş propune ca în pliantele turistice care prezintă obiectivele de atracţie din Câmpina să fie incluse şi străzile Bobâlna, Muscel (porţiunea Bobâlna – Popa Şapcă), Calea Doftanei şi Voila, ca trasee excelente pentru cursele de maşini „off road”, curse speciale pe teren accidentat. Amatorii de astfel de întreceri ar găsi un traseu ideal aici, fără a mai fi nevoiţi să caute zone accidentate, cum ar fi drumurile forestiere desfundate, văile adânci ori zonele abrupte pline de noroi, situate departe de zonele populate. La Câmpina, vor putea găsi întrunite toate condiţiile necesare unei curse extreme în zona centrală a oraşului. Cursele vor fi deschise doar puternicelor maşini de teren 4 x4 cu tracţiune integrală, capabile să străbată astfel de drumuri.
Pentru cetăţenii posesori de autovehicule s-ar putea organiza diferite concursuri, cum ar fi „Slalom printre cratere”, „Parcarea cu spatele între două gropi”, „Cine ia cea mai adâncă groapă”, „Evitarea la milimetru a celui mai înalt capac de canalizare peste nivelul carosabilului” (cu varianta „Evitarea celui mai căzut capac de canalizare sub nivelul carosabilului). Premiile ar putea consta în amortizoare, pivoţi, bielete sau arcuri pentru maşină. Pentru pietoni, ar putea fi organizate concursuri gen teste grilă, cu întrebări adaptate în funcţie de anotimp: „Pe care trotuar se poate circula fără să-ţi rupi gâtul?” sau „Pe care trotuar poate fi găsit cel mai mult noroi/ gheaţă?”, în variantele de răspuns fiind obligatoriu să se regăsescă cuvântul „niciunul”. Pietonii vor putea fi recompensaţi cu diplome de participare şi hărţi în care să fie prezentate străzile ale căror trotuare sunt cirulabile pe anul în curs.
Amatorii unui astfel de sport extrem nu trebuie să se teamă că acest traseu ideal, format printr-un circuit între străzile menţionate, ar putea suferi modificări cum ar fi astuparea gropilor, asfaltarea străzilor sau aducerea capacelor la nivelul carosabilului. Nuuu! Fiţi fără griji! Aşa cum au stat şi stau de luni sau ani de zile, aşa vor rămâne în continuare! Mai mult, odată cu trecerea timpului, adâncirea gropilor şi tăieturile în carosabil vor fi şi mai vizibile, lucru ce va face concursurile de off road şi mai atractive pentru cei interesaţi. Cunoscută fiind pasiunea pentru automobilism şi adrenalină a românilor, acest circuit va deveni cu siguranţă foarte popular, făcând cunoscut municipiul nostru atât în rândul automobiliştilor din ţară, cât şi peste hotare, spre fala edililor noştri.
Şoferul T. Georgică, omul cu maşina mică
Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!