Știri

Proiectul noii baze sportive cu destinaţia traseu de motocros ar putea fi aprobat în şedinţa de săptămâna viitoare a Consiliului Local

La sfârşitul lunii ianuarie 2016, Comisia de sport – cultură a Consiliului Local anunţa public, prin vocea preşedintelui său, începerea discuţiilor administrative pe marginea unui subiect cu adânci conotaţii în percepţia publică locală şi anume redeschiderea vechiului traseu de motocros de pe dealul Muscel. Ulterior acestor prime declaraţii de intenţie şi după o serie întreagă de consultări cu reprezentanţii serviciilor de specialitate din administraţia publică locală, comisia a ajuns la concluzia că vechiul traseu este impracticabil şi că singura soluţie viabilă pentru revitalizarea motocrosului câmpinean ar fi găsirea unei noi locaţii.
Iată ce declara la vremea respectivă, în acest sens, Florin Frăţilă, preşedintele Comisiei de sport-cultură: „Vă mărturisesc că nu mă aşteptam să găsesc o situaţie atât de complicată în legătură cu fostul traseu de motocros. Am fost alături de alţi colegi din administraţie într-o vizită de documentare pe Muscel, la faţa locului. Traseul este de nerecunoscut şi foarte dificil, dacă nu chiar imposibil de reabilitat. Drumul construit până la mănăstirea din zonă a blocat cea mai mare parte din circuit şi în plus sunt şi masive alunecări de teren. Păcat, mare păcat! În primă instanţă, după ce am constatat că vechiul traseu nu mai poate fi folosit, am căutat o altă locaţie, în imediata vecinătate, astfel încât să mai putem salva ceva din ceea ce a fost. Nu se poate. Terenurile din preajmă, rămase cât de cât practicabile, sunt fie prea mici, fie în zone interzise de legislaţia silvică. Am discutat cu mai mulţi specialişti în urbanism şi legislaţie din administraţie şi nu am găsit soluţii. Cum s-a ajuns aici este o altă discuţie asupra căreia încă nu mă exprim, pentru că nu am toate datele. În consecinţă, este exclus să redeschidem vechiul traseu. Aşa stând lucrurile, la sfârşitul săptămânii trecute, am organizat o şedinţă de comisie la care am invitat toţi factorii de răspundere din administraţia publică locală, unde am discutat şi pe marginea acestui subiect. Din fericire am găsit o soluţie, singura care să nu deranjeze pe nimeni şi perfect realizabilă. Să mutăm traseul de motocros pe cealaltă parte a dealului Muscel, undeva în imediata apropiere a fostului sat de vacanţă, o locaţie în care în anii precedenţi a funcţionat o asociaţie sportivă de echitaţie. Acolo există patru hectare de teren disponibil, pretabil pentru astfel de manifestări sportive. Am obţinut acordul de principiu al serviciilor de specialitate din Primărie şi suntem în faza de a întocmi documentaţia. Sper să nu-şi mai bage nimeni coada şi să primim sprijin politic şi administrativ, astfel încât, cât de curând, să votăm în Consiliul Local înfiinţarea noii baze sportive cu destinaţia traseu de motocros. Ar fi o mare realizare pentru Câmpina, după foarte mulţi ani de la închiderea vechiului traseu. Mă gândesc ca odată cu reînfiiţarea bazei sportive să le propun colegilor din Consiliul Local şi înfiinţarea unei secţii de motocros la Clubul Sportiv Câmpina şi astfel să închidem cercul şi să continuăm frumos o tradiţie”
Ce s-a mai întâmplat de atunci şi până în prezent am aflat tot de la iniţiatorul discuţiilor şi al proiectului refacerii traseului de motocros, consilierul local Florin Frăţilă: „Au trecut aproape trei luni de când am început discuţiile pe această temă. Lucrurile se mişcă foarte greu în hăţişul birocratic. Iniţial, mai mulţi colegi din politică şi din administraţie s-au arătat entuziasmaţi de iniţiativa mea, dar pe parcurs s-au retras discret şi aproape că am rămas singur. Nu mă surprinde atitudinea lor având în vedere toată această încrengătură locală. În tot acest timp am organizat cel puţin zece şedinţe de comisie la care am invitat toţi factorii de răspundere din administraţie, de la primar şi viceprimar până la şefii de servicii, încercând astfel să găsim împreună soluţii pentru înfiinţarea unei baze sportive cu destinaţia traseu de motocros. După cum am mai spus, am identificat şi terenul, aproximativ patru hectare, în imediata apropiere a fostului sat de vacanţă, teren liber de orice sarcini, care poate fi folosit fără discuţii în scopul reamenajării unui nou traseu de motocros. Toţi responsabilii din administraţie par a fi de acord, unii chiar cu sufletul deschis, dar lucrurile se mişcă totuşi foarte greu, nefiresc de greu. Mai nou, au apărut din senin probleme cu cadastrul şi un drum public dublat de o eventuală pistă de biciclete, ce ar urma să treacă prin zona respectivă. Mă întreb dacă toate aceste aspecte de ultimă oră ar fi fost luat în discuţie, fără ca eu să fi cerut acel teren pentru a înfiinţa un nou traseu de motocros?! Sigur că atunci când vine vorba de domeniul public, trebuie să respectăm legile naţionale şi locale, dar am convingerea că în ceea ce priveşte refacerea traseului de motocros se trage de timp, în ideea că am să mă pierd în acest hăţiş administrativ şi am să renunţ la proiect. Nu am să renunţ! Trebuie să recunosc şi faptul că în administraţia publică locală sunt şi mulţi oameni care îşi văd de treabă şi nu se lasă influenţaţi de cei care frânează tot ceea ce nu le convine. Acestora le mulţumesc pentru tot sprijinul acordat, indiferent de rezultat.
Zilele acestea, până miercuri, 23 martie, aştept documentaţia tehnică promisă de serviciile de specialitate din Primărie, pentru a întocmi proiectul de hotărâre ce ar putea intra pe ordinea de zi a Consiliului Local chiar la sfârşitul lunii martie. Sper să nu mai intervină alte oprelişti. Odată ajuns, în cea mai corectă formă legală, în parlamentul local, proiectul va rămâne exclusiv la îndemâna politicienilor, aceia despre care spuneam încă de la început că s-au arătat entuziasmaţi în a-l susţine. Le voi fi alături în calitate de iniţiator!”
Aşadar sunt încă şanse reale pentru redeschiderea unui alt traseu de motocros în Câmpina, chiar dacă din declaraţia de mai sus se înţelege limpede că anumiţi responsabili din administraţia publică locală lucrează cu frâna de mână trasă la acest proiect îndrăzneţ. 
Foarte mulţi câmpineni, iubitori ai sportului cu motor pe două roţi, şi-au exprimat în repetate rânduri nemulţumirea faţă de închiderea nejustificată a vechiului traseu, cerând imperios implicare din partea autorităţilor locale. Cum vor răspunde autorităţile vom vedea, probabil, cât de curând.

2 Comentarii  

  1. Coincidenta sau nu dar imediat dupa interviul dat de Duta Catalin chiar din locul viitorului amplasament, in zona patruleaza politia locala fiecare weekend ca sa prinda motocickisti enduro sau motocros. Personal am vz politie in masina inchisa la culoare la Oscar si una alba sus unde a fost echitatia. Dl consilier daca vreti sa reusiti acest proiect extraordinar pt zona noastra, trebuie sa vi se deschida o singura usa, la Anastasescu. El a inchis ttaseul tot el e singurul care isi va da acordul pentru un nou traseu.

Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare