Redactor: Cum vă simţiţi în calitatea de primar, pe care aţi dobândit-o de puţin timp?
Răzvan Bălăşescu: Asta mi-am dorit, să lucrez în administraţie publică. Într-adevăr e foarte mult de lucru. Nu e ceva ieşit din comun, dar chiar îmi place.
Răzvan Bălăşescu: Asta mi-am dorit, să lucrez în administraţie publică. Într-adevăr e foarte mult de lucru. Nu e ceva ieşit din comun, dar chiar îmi place.
Redactor: Cum v-au primit angajaţii primăriei şi consilierii?
Răzvan Bălăşescu: Marea majoritate m-a primit bine, dar am simţit şi persoane cărora le era frică de necunoscut. Încă din primele zile am avut o discuţie cu ei. Le-am spus cum vreau să lucrăm ca prieteni, colegi, să fim o echipă. După această discuţie am luat nişte măsuri, fiind înţelese, de unii, cu totul altfel de cât ar fi trebuit. De exemplu, avem personal din poliţia locală care activează la biroul de informaţii, la intrarea în primărie, având relaţii cu publicul. I-am rugat pe aceştia să vină îmbrăcaţi în civil. Cineva m-a întrebat dacă trebuie să predea uniforma. Mi-am dat seama că unii au au înţeles că dacă vor apărea civili, mă pregătesc să-i dau afară. Eu am făcut această schimbare pentru că am avut mai multe recomandări faţă de ţinuta vestimentară a celor care au relaţii cu publicul şi să nu mai fie vizibilă uniforma de poliţist. Nu am considerat că e vreo problemă, pentru că ei îşi fac în continuare datoria de poliţişti locali. Vreau să vă precizez că personalul din primărie, în proporţie de peste 80%, este bun şi foarte bun, dar nu au fost organizaţi cum trebuie. Singurele compartimente unde nu a trebuit să fac modificări, au fost birourile de financiar-contabilitate şi ADPP. În rest, trebuia să lucrez cu aproape o sută de inşi, ceea ce nu e posibil. I-am aranjat pe compartimente şi la ora actuală conduc cu patru persoane, acestea fiind secretarul oraşului, şeful serviciului financiar-contabil, şeful de la achiziţii publice şi investiţii şi subsemnatul. O mică parte dintre angajaţi se află în procesul de evaluare. Se pare că avem nişte probleme cu cei care lucrează la gospodărirea oraşului, la transporturi. Ştiam aceste lucruri de ceva vreme, dar mi-am spus că până nu am dovezi concrete să nu iau decizii. Se pare că sunt ceva probleme cum ar fi nerespectarea programului de lucru, pot spune că sunt şi nişte lipsuri ale unor materiale, fiind deja anchete în derulare, mai sunt probleme şi cu alcoolul, cu disciplina. A intervenit comisia de disciplină, luându-se măsurile de rigoare, restul personalului percepând pozitiv aceste acţiuni, asta fiind o dovadă că sunt oameni serioşi care chiar doresc să muncească. Cât despre consiliu, pot să vă spun că prima şedinţă a decurs excelent, fiind foarte bine pregătită. Am lucrat cu fiecare comisie în parte, proiectele trecând în unanimitate. Discuţiile sunt libere, decente. A fost o atmosferă constructivă.
Răzvan Bălăşescu: Marea majoritate m-a primit bine, dar am simţit şi persoane cărora le era frică de necunoscut. Încă din primele zile am avut o discuţie cu ei. Le-am spus cum vreau să lucrăm ca prieteni, colegi, să fim o echipă. După această discuţie am luat nişte măsuri, fiind înţelese, de unii, cu totul altfel de cât ar fi trebuit. De exemplu, avem personal din poliţia locală care activează la biroul de informaţii, la intrarea în primărie, având relaţii cu publicul. I-am rugat pe aceştia să vină îmbrăcaţi în civil. Cineva m-a întrebat dacă trebuie să predea uniforma. Mi-am dat seama că unii au au înţeles că dacă vor apărea civili, mă pregătesc să-i dau afară. Eu am făcut această schimbare pentru că am avut mai multe recomandări faţă de ţinuta vestimentară a celor care au relaţii cu publicul şi să nu mai fie vizibilă uniforma de poliţist. Nu am considerat că e vreo problemă, pentru că ei îşi fac în continuare datoria de poliţişti locali. Vreau să vă precizez că personalul din primărie, în proporţie de peste 80%, este bun şi foarte bun, dar nu au fost organizaţi cum trebuie. Singurele compartimente unde nu a trebuit să fac modificări, au fost birourile de financiar-contabilitate şi ADPP. În rest, trebuia să lucrez cu aproape o sută de inşi, ceea ce nu e posibil. I-am aranjat pe compartimente şi la ora actuală conduc cu patru persoane, acestea fiind secretarul oraşului, şeful serviciului financiar-contabil, şeful de la achiziţii publice şi investiţii şi subsemnatul. O mică parte dintre angajaţi se află în procesul de evaluare. Se pare că avem nişte probleme cu cei care lucrează la gospodărirea oraşului, la transporturi. Ştiam aceste lucruri de ceva vreme, dar mi-am spus că până nu am dovezi concrete să nu iau decizii. Se pare că sunt ceva probleme cum ar fi nerespectarea programului de lucru, pot spune că sunt şi nişte lipsuri ale unor materiale, fiind deja anchete în derulare, mai sunt probleme şi cu alcoolul, cu disciplina. A intervenit comisia de disciplină, luându-se măsurile de rigoare, restul personalului percepând pozitiv aceste acţiuni, asta fiind o dovadă că sunt oameni serioşi care chiar doresc să muncească. Cât despre consiliu, pot să vă spun că prima şedinţă a decurs excelent, fiind foarte bine pregătită. Am lucrat cu fiecare comisie în parte, proiectele trecând în unanimitate. Discuţiile sunt libere, decente. A fost o atmosferă constructivă.
Redactor: Care a fost primul lucru pe care l-aţi făcut în plan administrativ, ca primar?
Răzvan Bălăşescu: Cum spuneam, primul lucru a fost discuţia cu personalul primăriei, iar al doilea lucru a fost începerea unei curăţenii în oraş, activitate care s-a văzut, s-a concretizat foarte repede. Am mobilizat forţe ale primăriei şi ale firmei care ne asigură serviciile de salubritate. Vreau să vă spun că a doua zi după învestitură, mai mulţi cetăţeni au venit şi mi-au spus, domnule, n-am văzut aşa ceva de foarte mulţi ani. Am discutat cu cei de la firma de salubritate şi i-am rugat, să spunem, ca în schimbul contravalorii serviciilor pe care le plătim, să ne facă o sponsorizare. Am dorit ca acest lucru să se concretizeze printr-o maşină de spălat şi periat asfaltul. Pentru mine, această acţiune este ceva normal, ca în fiecare dimineaţă, măcar axul central şi străzile lăturalnice, mai importante, să fie curate. Bineînţeles că nu am lăsat descoperite celelalte zone. De asemenea, au fost curăţate şi primenite intrările în oraş, s-a vopsit pasarela de la Podu Vadului, de la Comarnic.
Răzvan Bălăşescu: Cum spuneam, primul lucru a fost discuţia cu personalul primăriei, iar al doilea lucru a fost începerea unei curăţenii în oraş, activitate care s-a văzut, s-a concretizat foarte repede. Am mobilizat forţe ale primăriei şi ale firmei care ne asigură serviciile de salubritate. Vreau să vă spun că a doua zi după învestitură, mai mulţi cetăţeni au venit şi mi-au spus, domnule, n-am văzut aşa ceva de foarte mulţi ani. Am discutat cu cei de la firma de salubritate şi i-am rugat, să spunem, ca în schimbul contravalorii serviciilor pe care le plătim, să ne facă o sponsorizare. Am dorit ca acest lucru să se concretizeze printr-o maşină de spălat şi periat asfaltul. Pentru mine, această acţiune este ceva normal, ca în fiecare dimineaţă, măcar axul central şi străzile lăturalnice, mai importante, să fie curate. Bineînţeles că nu am lăsat descoperite celelalte zone. De asemenea, au fost curăţate şi primenite intrările în oraş, s-a vopsit pasarela de la Podu Vadului, de la Comarnic.
Reporter: La preluarea funcţiei aţi găsit nereguli în scriptele primăriei?
Răzvan Bălăşescu: Se desfăşoară nişte audituri interne. În următoarea lună va veni un control de la Curtea de Conturi. Atunci vom vedea foarte clar cum stau lucrurile. Ce nereguli am observat până acum? Avem unul dintre proiectele cu finanţare europeană. Este vorba de reabilitarea şi modernizarea a 22 de străzi. Există deja o corecţie de 5%, asta însemnând o valoare de 1.200.000 ron, aplicată de către un control venit de la Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale. Pe mine chiar mă doare sufletul că trebuie să dăm aceşti bani de la buget. E o corecţie aplicată pentru modul în care a fost efectuată licitaţia, a stabilirii unor criterii pentru constructor. Probabil că acolo au fost presiuni, nişte influenţe politice. Fostul primar a acceptat o procedură impusă. Modul cum a fost făcută licitaţia pentru constructor, indicatorii care au fost acceptaţi în cadrul licitaţiei, se pare că a fost defectuos. De fapt, documentele spun totul. Deocamdată aşteptăm controlul Curţii de Conturi şi raportul ei final. Totuşi, legat de acest proiect, vreau să vă mai spun că managerierea sa a fost de slabă calitate. Şeful proiectului este primarul, alături de alţi factori, cum ar fi o firmă de consultanţă, diriginte de şantier, proiectant. Pe lângă aceştia sunt responsabilii de utilităţi ca Hidroprahova, Distrigaz, Electrica. Când am devenit la rândul meu şeful proiectului, se lucra în următorul mod: pe străzi nu se afla decât constructorul şi, din când în când, dirigintele de şantier. Nu se poate lucra în acest fel! Au început să lucreze la rigole şi în prima zi s-au rupt în jur de zece branşamente de apă, două de gaze, având pagube pe o lungime de aproximativ 200 de metri. De ce? Pentru că amplasamentul respectiv nu a fost predat. Am adunat toţi factorii implicaţi, s-au marcat branşamentele, traversările şi alte aspecte care ţin de reţelele de utilităţi şi s-a început să se lucreze în alt stil în zonele respective. Vreau să vă spun că de două săptămâni şi jumătate nu am mai avut nici un incident. Astfel, dacă toţi factorii implicaţi lucrează în echipă, e imposibil să nu iasă o treabă bună.
Răzvan Bălăşescu: Se desfăşoară nişte audituri interne. În următoarea lună va veni un control de la Curtea de Conturi. Atunci vom vedea foarte clar cum stau lucrurile. Ce nereguli am observat până acum? Avem unul dintre proiectele cu finanţare europeană. Este vorba de reabilitarea şi modernizarea a 22 de străzi. Există deja o corecţie de 5%, asta însemnând o valoare de 1.200.000 ron, aplicată de către un control venit de la Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale. Pe mine chiar mă doare sufletul că trebuie să dăm aceşti bani de la buget. E o corecţie aplicată pentru modul în care a fost efectuată licitaţia, a stabilirii unor criterii pentru constructor. Probabil că acolo au fost presiuni, nişte influenţe politice. Fostul primar a acceptat o procedură impusă. Modul cum a fost făcută licitaţia pentru constructor, indicatorii care au fost acceptaţi în cadrul licitaţiei, se pare că a fost defectuos. De fapt, documentele spun totul. Deocamdată aşteptăm controlul Curţii de Conturi şi raportul ei final. Totuşi, legat de acest proiect, vreau să vă mai spun că managerierea sa a fost de slabă calitate. Şeful proiectului este primarul, alături de alţi factori, cum ar fi o firmă de consultanţă, diriginte de şantier, proiectant. Pe lângă aceştia sunt responsabilii de utilităţi ca Hidroprahova, Distrigaz, Electrica. Când am devenit la rândul meu şeful proiectului, se lucra în următorul mod: pe străzi nu se afla decât constructorul şi, din când în când, dirigintele de şantier. Nu se poate lucra în acest fel! Au început să lucreze la rigole şi în prima zi s-au rupt în jur de zece branşamente de apă, două de gaze, având pagube pe o lungime de aproximativ 200 de metri. De ce? Pentru că amplasamentul respectiv nu a fost predat. Am adunat toţi factorii implicaţi, s-au marcat branşamentele, traversările şi alte aspecte care ţin de reţelele de utilităţi şi s-a început să se lucreze în alt stil în zonele respective. Vreau să vă spun că de două săptămâni şi jumătate nu am mai avut nici un incident. Astfel, dacă toţi factorii implicaţi lucrează în echipă, e imposibil să nu iasă o treabă bună.
Redactor: Să atingem vechea problemă a Brezei, apa. Cum afectează canicula oraşul?
Răzvan Bălăşescu: E o problemă foarte mare! Avem zilnic sesizări din partea cetăţenilor. În primul rând avem problema secetei, sursa de apă din râul Prahova fiind diminuată. Pompele funcţionează la maxim dar nu reuşesc să facă faţă, fiind şi consumul mare şi debitul scăzut, nereuşind să umplem bazinul de apă din zona Uzinei Hidrojet. În cartierul Capul Câmpului sunt probleme cu apa, din cauza presiunii. Sperăm ca după ploile care au fost şi care vor mai veni, să crească debitul de apă. Într-un an şi jumătate, maxim doi, va fi făcută aducţiunea de apă de la Paltinu. Au mai fost două încercări, dar nu au fost finalizate. Există deja aprobat un proiect al Consiliului Judeţean, cu bani europeni, în care Breaza e prinsă cu lucrări de canalizare şi cu această aducţiune de apă. Proiectul ar trebui finalizat la sfârşitul anului 2014, rezolvând astfel problema apei la Breaza.
Răzvan Bălăşescu: E o problemă foarte mare! Avem zilnic sesizări din partea cetăţenilor. În primul rând avem problema secetei, sursa de apă din râul Prahova fiind diminuată. Pompele funcţionează la maxim dar nu reuşesc să facă faţă, fiind şi consumul mare şi debitul scăzut, nereuşind să umplem bazinul de apă din zona Uzinei Hidrojet. În cartierul Capul Câmpului sunt probleme cu apa, din cauza presiunii. Sperăm ca după ploile care au fost şi care vor mai veni, să crească debitul de apă. Într-un an şi jumătate, maxim doi, va fi făcută aducţiunea de apă de la Paltinu. Au mai fost două încercări, dar nu au fost finalizate. Există deja aprobat un proiect al Consiliului Judeţean, cu bani europeni, în care Breaza e prinsă cu lucrări de canalizare şi cu această aducţiune de apă. Proiectul ar trebui finalizat la sfârşitul anului 2014, rezolvând astfel problema apei la Breaza.
Redactor: Aveţi vreun proiect anume să zicem, de suflet, pentru Breaza?
Răzvan Bălăşescu: Vă spuneam într-un alt interviu că prima mea pasiune a fost arhitectura. Mă frământă şi vreau să rezolv împreună cu studenţii de la Facultatea de Arhitectură, amenajarea centrului civic. Asta nu înseamnă că nu iau în calcul şi zonele periferice, dar vreau să construiesc această „inimă” a Brezei. Sper ca până la sfârşitul lunii august să organizăm un concurs cu cei de la arhitectură, urbanism şi peisagistică, cu tema „Organizarea Centrului Civic” şi sper să adunăm 60-70 de schiţe de proiect în acest scop, putând alege ce e mai bun pentru Breaza. În plus, vreau să promovez oraşul. Am deja mai multe contacte cu agenţii, cu persoane specializate în promovarea locurilor şi acţiunilor din comunităţi. Chiar vreau să afle toată lumea despre Breaza şi lucrurile bune care se află aici.
Răzvan Bălăşescu: Vă spuneam într-un alt interviu că prima mea pasiune a fost arhitectura. Mă frământă şi vreau să rezolv împreună cu studenţii de la Facultatea de Arhitectură, amenajarea centrului civic. Asta nu înseamnă că nu iau în calcul şi zonele periferice, dar vreau să construiesc această „inimă” a Brezei. Sper ca până la sfârşitul lunii august să organizăm un concurs cu cei de la arhitectură, urbanism şi peisagistică, cu tema „Organizarea Centrului Civic” şi sper să adunăm 60-70 de schiţe de proiect în acest scop, putând alege ce e mai bun pentru Breaza. În plus, vreau să promovez oraşul. Am deja mai multe contacte cu agenţii, cu persoane specializate în promovarea locurilor şi acţiunilor din comunităţi. Chiar vreau să afle toată lumea despre Breaza şi lucrurile bune care se află aici.
Carmen NEGREU
Felicitari! Sunt lucruri de admirat! Cel mai mult imi place aplecarea primarului spre arhitectura! Breaza sufera mult din ,,asasinarea profesiei de arhitect'' si aceasta se vede cel mai mult la imagine!