Cu un an înaintea termenului legal de începere a campaniei electorale pentru viitoarele alegeri locale din iunie 2012, Horia Tiseanu a decis să înceapă primul campania pentru cucerirea cât mai multor voturi de la electoratul câmpinean. Că doar de aia e primul demnitar al oraşului, ca să aibă acces primul la tot felul de resurse financiare pentru recâştigarea “dregătoriei” supreme din administraţia locală. Desigur, în “cestiune” se zice că nu sunt implicaţi bani publici, Doamne fereşte; şi mai ales de Curtea de Conturi fereşte. Şi cum, în general, cea mai uşoară metodă de influenţare a opiniilor alegătorilor se face prin campanii de presă, Tiseanu nu a pregetat să-şi “tragă” un ziar (aşa-zis al Primăriei), care să laude realizările executivului local, prezentate mai mult ca izbânzile sale personale. Modelul nu este nou şi probabil a fost preluat de la administraţia brezeană vecină şi prietenă (deci tot portocalie), Primăria Breaza editând un ziar identic de mai mulţi ani. Aşa s-a născut, bănuim noi, în mintea şi fapta edilului-şef al aşezării de la poalele Muscelului, ziarul Info Câmpina, publicaţie gratuită editată de Primăria şi Consiliul Local Câmpina. Adică, să ia aminte cârcotaşii, nu de primarul însuşi. Curios este că despre acest ziar, care a apărut recent în peisajul publicistic local, nu s-a vorbit deloc în şedintele legislativului municipal, deşi Consiliul Local apare pe frontispiciu ca fiind unul dintre editori. Şi ca demersul primarului să îmbrace haina legalităţii, în josul ultimei pagini a ziarului suntem informaţi că, potrivit legii, accesul la informaţii de interes public se realizează şi prin publicaţii proprii ale autorităţilor şi instituţiilor publice. Cam ce informaţii de interes public se livrează alegătorilor mioritici dintre Prahova şi Doftana, nu este greu de ghicit.
Pe prima pagină, un mesaj de Paşte către câmpineni din partea primarului (personal) şi a impersonalului Consiliu Local. Apoi, pe toată pagina a doua, un interviu cu Horia Tiseanu, din care răzbate ca un fir roşu ideea că “cetăţeanul este cel care stabileşte agenda primarului”. Emoţionantă această informaţie, cu o bogată şi înnoitoare încărcătură…
Pe următoarea pagină, aflăm că administraţia Tiseanu a fost criticată fără temei pentru majorarea cu 20% a taxelor şi impozitelor locale din acest an, fiindcă dările respective, spre deosebire de multe localităţi din ţară, nu mai crescuseră de trei ani.
Aplecându-se asupra celorlalte pagini, fără să-l coste nimic – cu excepţia, poate, a timpului alocat lecturii, cititorul mai poate afla din acest ziar despre investiţiile din 2011 ale administraţiei locale, despre faptul că Primăria nu poate suplimenta fondurile alocate pentru reabilitarea termică, despre biletele gratuite distribuite unor pensionari, programul de audienţe al celor din conducerea Primăriei etc. Am putea pune pariu că nicio groapă (dintre cele existente în număr mare în infrastructura stradală a oraşului) nu se va zări în vreo poză din acest ziar cu un tiraj impresionant pentru un orăşel de mărimea Câmpinei, 12.000 de exemplare, ziar pentru a cărui apariţie s-ar aloca lunar, zice-se, cam 60 de milioane de lei vechi.
Pe prima pagină, un mesaj de Paşte către câmpineni din partea primarului (personal) şi a impersonalului Consiliu Local. Apoi, pe toată pagina a doua, un interviu cu Horia Tiseanu, din care răzbate ca un fir roşu ideea că “cetăţeanul este cel care stabileşte agenda primarului”. Emoţionantă această informaţie, cu o bogată şi înnoitoare încărcătură…
Pe următoarea pagină, aflăm că administraţia Tiseanu a fost criticată fără temei pentru majorarea cu 20% a taxelor şi impozitelor locale din acest an, fiindcă dările respective, spre deosebire de multe localităţi din ţară, nu mai crescuseră de trei ani.
Aplecându-se asupra celorlalte pagini, fără să-l coste nimic – cu excepţia, poate, a timpului alocat lecturii, cititorul mai poate afla din acest ziar despre investiţiile din 2011 ale administraţiei locale, despre faptul că Primăria nu poate suplimenta fondurile alocate pentru reabilitarea termică, despre biletele gratuite distribuite unor pensionari, programul de audienţe al celor din conducerea Primăriei etc. Am putea pune pariu că nicio groapă (dintre cele existente în număr mare în infrastructura stradală a oraşului) nu se va zări în vreo poză din acest ziar cu un tiraj impresionant pentru un orăşel de mărimea Câmpinei, 12.000 de exemplare, ziar pentru a cărui apariţie s-ar aloca lunar, zice-se, cam 60 de milioane de lei vechi.
Foarte interesant. Cum poate un om sa scrie urat despre ziarul primariei, cand insusi aceasta persoana scoate ziarul. Deci dupa ce ca incaseaza bani de la primarie pentru ziar, acum vine la ziarul la care scrie de ani de zile, si arunca cu noroi. Sau dl Alexandru Neculai nu este patronul SC CERTO ALAN MEDIA, firma care scoate ziarul primariei? Mda, cum ar spune Mircea Badea…. Traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.
Domnul Alexandru Neculai nu mai lucreaza la ziarul "Oglinda de azi".
Tara arde si baba se chiaptana…Unii sunt vai mama lor si astia viseaza la ziare….Barem sa-l coloreze PORTOCALIU si hartia sa fie mai fina sa nu zgarie la …
Degeaba scot 13.400 exemplare ca pe Milcovului si prin Turnatorie nu am mai vazut agentii locali cu ziarele de aproape 1 an.Nicoleta