La ultima ședință a Consiliului Local, primarul Horia Tiseanu a inițiat un proiect de hotărâre privind o mai mare informatizare a Primăriei Câmpina, în vederea reducerii birocrației în relația instituției cu agenții economici și locuitorii municipiului, dar și a reducerii termenelor cu care se răspund multor cereri. În cadrul acestui proiect, 50 de angajați ai Primăriei ar urma să fie instruiți și testați, pentru a dobândi cunoștințele necesare în vederea utilizării serviciilor informatice.
Modernizarea activității municipalității în această direcție se va putea realiza cu ajutorul unui proiect cu fonduri europene, denumit „Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației la nivelul municipiului Câmpina”, proiect ce va fi depus în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA), Axa Prioritară 2. Practic, este vorba despre o mai mare informatizare în procesarea de către angajații Primăriei Câmpina a cererilor și documentelor solicitanților. Acest lucru era imperios necesar având în vedere că, în ultimii doi ani, la registratura instituției s-au primit aproximativ 70.000 de cereri și documente de la persoane fizice și juridice.
„Vă supun votului un proiect foarte interesant. Obiectivul său principal este consolidarea eficientizării administrației publice locale. Este vorba despre simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației în relația cetățenilor și a mediului de afaceri cu executivul local. Denumirea proiectului sună puțin abstract, dar proiectul urmărește scopuri concrete. În primul rând, implementarea unor măsuri pentru simplificarea corespondenței dintre birourile Primăriei și solicitanți. Acest lucru înseamnă că, după implementarea acestui proiect, cetățeanul care nu vrea să se deplaseze la sediul Primăriei poate să depună o cerere scanată, transmisă de acasă, de pe calculator, prin internet. Pentru aceasta se va înființa un portal al Primăriei, un portal web care este interactiv, iar prin acest portal se poate depune cererea respectivă, care este înregistrată la o registratură electronică și va parcurge circuitul electronic existent între birourile noastre, astfel încât să ajungă rapid acolo unde trebuie, adică la biroul care o va solutiona și care îi va răspunde cetățeanului solicitant. Răspunsul cetățeanului va fi trimis acestuia tot în format electronic, deci prin poșta electronică. În cazul în care cetățeanul depune cererea pe hârtie la registratura fizică a instituției noastre, răspunsul va fi un document tot pe hârtie, primit de el prin poșta obișnuită”, le-a spus edilul-șef consilierilor atunci când și-a prezentat proiectul.
Aleșii au aflat, de asemenea, că implementarea proiectului va face posibilă o mult mai bună arhivare electronică a documentelor utilizate de angajații Primăriei. Se va ajunge să se poată scana și utiliza până la 20.000 de dosare de arhivă. Se dorește realizarea unei arhive operative, care să poată fi utilizată mult mai rapid de către compartimentele Primăriei. Primarul a dat și un exemplu în acest sens: „Să presupunem că, în cererea sa, un cetățean face referire la o autorizație de construire emisă acum doi ani. Fie cere o copie, fie dorește să prelungească o autorizație emisă acum doi ani. Serviciul Urbanism va trebui să îi rezolve cererea. În prezent, cineva din cadrul serviciului amintit va căuta într-un dulap un dosar care să conțină autorizația respectivă. Atunci când vom avea o arhivă electronică operativă, funcționarul va căuta această autorizație pe calculator, după dată, și bineînțeles că o va găsi mult mai ușor”.
Tot prin acest proiect, transparența circuitului documentelor din Primărie va crește foarte mult, astfel încât se va ajunge ca, tot cu ajutorul calculatorului și al portalului web, cetățeanul să vadă unde a ajuns cererea sa, ori unde s-a blocat cererea sa, de la ce compartiment nu se mai mișcă.
Adrian BRAD