În cadrul proiectului european intitulat “Parteneriate active şcoală – întreprindere pentru îmbunătăţirea formării profesionale iniţiale” au fost implicate numeroase cadre didactice şi elevi ai Liceului Tehnologic Energetic Câmpina, alături de agenţi economici locali (S.C. Cameron Srl, S.C. Electomontaj S.A., S.C. Hidroelectica S.A., S.C. Floricon Salub Srl) şi de Universitatea Politehnică Bucureşti.
Directorul adjunct al Liceului Tehnologic Energetic Câmpina, inginer Gheorghe Lamba, ne-a împărtaşit câteva amănunte privitoare la organizarea naţională şi locală a acestui proiect: “Proiectul este cofinanţiat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane, având ca axă prioritară educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere, iar beneficiarii proiectului sunt Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, implicit elevii unităţii noastre de învăţământ şi agenţii economici pentru care aceştia vor lucra în viitor. În proiect sunt impliate peste 100 de şcoli din toată ţara. Există 20 de centre pilot care realizează, fiecare în parte, câte o reţea partenerială. Noi aparţinem reţelei Braşov care coordonează cinci licee: două în judeţul Prahova, două în judeţul Braşov şi şcoala pilot, în oraşul Braşov. Sunt implicaţi peste 5000 de profesori, reprezentanţi ai agenţilor economici şi elevi. Perioada de derulaj al proiectului este între 2010 şi 2013.”
Vineri, 5 aprilie, în cancelaria Liceului Tehnologic Energetic Câmpina, au fost susţinute discuţii şi prezentări (prin intermediul unor fişiere Power-Point realizate şi transmise de către profesori) ale activităţilor desfăşurate în timpul săptămânii şcoală – întreprindere: 01.04.2013 – 05.04.2013. Elevii au vizitat Universitatea Politehnică Bucureşti, au făcut ore de practică la societăţile comerciale Cameron, Electroutilaj şi Hidroelectica şi au susţinut concursuri sub deviza “Să ştii mai mult, să fii mai bun”. Directorul liceului, Stan Sârbu, a lansat un apel, atât elevilor, cât şi agenţilor economici parteneri din Câmpina şi împrejurimi: “Partenerii noştri ar trebui să ne caute şi să ne ceară elevi pentru practică, iar elevii trebuie determinaţi să aibă o stimă majoră pentru orele de practică, de atelier şi pentru stagii!”
Între argumentele dezbătute de către d-l Sârbu s-a aflat problema practicii – “un maistru nu poate face faţă câte unei clase de 30 de elevi” şi cea a certificatelor de competenţe profesionale. Acest ultim argument a fost evidenţiat şi de către unul dintre elevii claselor a XII-a, care cere sistemului să fie mai atent si viglilent în privinţa certificatelor de competenţe profesionale care adesea sunt cumpărate şi nu obţinute prin studiu şi merite şcolare adecvate unor astfel de certificate. Au mai luat cuvântul: inspector Ion Ionescu, Gheorghe Tudor, reprezentantul firmei Floricon Salub Srl şi directorul Cristin Florea care a felicitat echipa Liceului Energetic pentru acţiunea întreprinsă, dar s-a arătat dezamăgit de aceasta din punct de vedere al scopului propus.
Toţi invitaţii au mulţumit liceului pentru acţiunea organizată şi şi-au exprimat speranţa ca în viitor să se găsească o cale de colaborare vie între liceele profesionale şi agenţii economici şi să se îmbunătăţească mecanismele de funcţionare a structurilor consultative, astfel încât să determine creşterea gradului de conştientizare a importanţei implicării mediului economic în procesul educativ de formare profesională iniţială.
Directorul adjunct al Liceului Tehnologic Energetic Câmpina, inginer Gheorghe Lamba, ne-a împărtaşit câteva amănunte privitoare la organizarea naţională şi locală a acestui proiect: “Proiectul este cofinanţiat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane, având ca axă prioritară educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere, iar beneficiarii proiectului sunt Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, implicit elevii unităţii noastre de învăţământ şi agenţii economici pentru care aceştia vor lucra în viitor. În proiect sunt impliate peste 100 de şcoli din toată ţara. Există 20 de centre pilot care realizează, fiecare în parte, câte o reţea partenerială. Noi aparţinem reţelei Braşov care coordonează cinci licee: două în judeţul Prahova, două în judeţul Braşov şi şcoala pilot, în oraşul Braşov. Sunt implicaţi peste 5000 de profesori, reprezentanţi ai agenţilor economici şi elevi. Perioada de derulaj al proiectului este între 2010 şi 2013.”
Vineri, 5 aprilie, în cancelaria Liceului Tehnologic Energetic Câmpina, au fost susţinute discuţii şi prezentări (prin intermediul unor fişiere Power-Point realizate şi transmise de către profesori) ale activităţilor desfăşurate în timpul săptămânii şcoală – întreprindere: 01.04.2013 – 05.04.2013. Elevii au vizitat Universitatea Politehnică Bucureşti, au făcut ore de practică la societăţile comerciale Cameron, Electroutilaj şi Hidroelectica şi au susţinut concursuri sub deviza “Să ştii mai mult, să fii mai bun”. Directorul liceului, Stan Sârbu, a lansat un apel, atât elevilor, cât şi agenţilor economici parteneri din Câmpina şi împrejurimi: “Partenerii noştri ar trebui să ne caute şi să ne ceară elevi pentru practică, iar elevii trebuie determinaţi să aibă o stimă majoră pentru orele de practică, de atelier şi pentru stagii!”
Între argumentele dezbătute de către d-l Sârbu s-a aflat problema practicii – “un maistru nu poate face faţă câte unei clase de 30 de elevi” şi cea a certificatelor de competenţe profesionale. Acest ultim argument a fost evidenţiat şi de către unul dintre elevii claselor a XII-a, care cere sistemului să fie mai atent si viglilent în privinţa certificatelor de competenţe profesionale care adesea sunt cumpărate şi nu obţinute prin studiu şi merite şcolare adecvate unor astfel de certificate. Au mai luat cuvântul: inspector Ion Ionescu, Gheorghe Tudor, reprezentantul firmei Floricon Salub Srl şi directorul Cristin Florea care a felicitat echipa Liceului Energetic pentru acţiunea întreprinsă, dar s-a arătat dezamăgit de aceasta din punct de vedere al scopului propus.
Toţi invitaţii au mulţumit liceului pentru acţiunea organizată şi şi-au exprimat speranţa ca în viitor să se găsească o cale de colaborare vie între liceele profesionale şi agenţii economici şi să se îmbunătăţească mecanismele de funcţionare a structurilor consultative, astfel încât să determine creşterea gradului de conştientizare a importanţei implicării mediului economic în procesul educativ de formare profesională iniţială.
Iulia DUPU