Unii consideră că primăria unei localități nu este o instituție în sine, ci reprezintă doar clădirea care găzduiește birourile în care își desfășoară activitatea aparatul de specialitate al primarului respectivei localități. Deci, la nivelul unei unități administrativ-teritoriale, avem de-a face cu Instituția Primarului și Instituția Consiliului Local – ca instituții de drept public, desigur. Ceva asemănător se poate spune și despre o prefectură de județ, în comparație cu Instituția Prefectului județului respectiv. Indiferent de gradul de centralizare și de uniformitatea statului, cu toate că primarul nu este un reprezentant al guvernului în teritoriu, cum este considerat prefectul, guvernul central trebuie sa se sprijine pe anumite structuri locale pentru a-și exercita autoritatea și pentru a furniza diferite servicii, iar printre aceste structuri se numără și Instituția Primarului. Organigrama Primăriei Câmpina are 499 de angajați. Pare o organigramă foarte stufoasă, la prima vedere, dar nu este chiar așa. Dacă scădem cei 199 de angajați ai Serviciului public de asistență socială (marea majoritate este formată din asistenți personali ai persoanelor cu dizabilități grave), dar și cele 73 de persoane care lucrează în instituțiile subordonate Consiliului Local, mai rămân doar 227 de angajați care lucrează efectiv în administrația publică locală. Dintre aceștia, 108 lucrează în sediul Primăriei Câmpina și la Casa Căsătoriilor, 12 se ocupă cu administrarea Parcării Centrale, 15 sunt repartizați la Atelierul de reparații infrastructură urbană, 6 se ocupă de gestionarea situațiilor de urgență, tot 6 au treabă la Biblioteca Municipală ”Dr. C.I. Istrati”, același număr de angajați îl găsim la Muzeul Memorial ”B.P. Hasdeu”, 32 aparțin Serviciului administrare spații verzi (Sera Primăriei), iar 42 de persoane lucrează în structurile Poliției Locale.
Instituțiile din subordinea Consiliului local Câmpina sunt: Casa Tineretului (cu 17 angajați), Casa de Cultură ”Geo Bogza” (cu 7 angajați), Serviciul de Administrare Piața Centrală (cu 25 de angajați), Aparatul de lucru al Consiliului Local (1 angajat – juristul legislativului municipal), Clubul Sportiv Câmpina (11 angajați), Serviciul de evidența persoanei (12 angajați). Primarul și Consiliul Local nu sunt în relații de subordonare, ci de coordonare și interdependență, pentru asigurarea bunei funcționări a administrației publice locale. Dacă putem asimila Consiliul Local cu un miniparlament local (forul deliberativ local care adoptă acte normative cu putere de legi locale), atunci Primarul, ca șef al executivului local, poate fi considerat ca un prim-ministru al localității respective. Secretarul municipiului (cunoscut și sub o denumire mai veche – secretarul Primăriei) și viceprimarul sunt și ei pe aceeași linie în organigramă, semn că între cei doi nu există relații de subordonare. Secretarului municipiului coordonează în mod direct serviciile Direcției juridice, precum și serviciile publice de evidența persoanei și de asistență socială, iar viceprimarul are în subordinea sa serviciul Urbanism și serviciul ADPP. Tot pe linia ierarhică orizontală care leagă secretarul municipiului de viceprimar este situat și administratorul public, care răspunde de Bibliotecă, Muzeul Hasdeu și Sera Primăriei. Primarul și viceprimarul nu sunt angajați cu carte de muncă la Primărie, fiindcă ei sunt considerați demnitari publici locali (aleși de electoratul local), având suspendate, pe toată perioada de patru ani a mandatului,contractele individuale de muncă de la precedentele locuri de muncă în care și-au desfășurat activitatea. (A.B.)
Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!