Știri

O nouă “bilă neagră” pentru administraţia Tiseanu

“Camaradul lui Mitrea” face studiu de trafic de 1,5 miliarde lei vechi pentru centrul Câmpinei!

Anual, de la bugetul local se cheltuiesc miliarde şi miliarde de lei (vechi) pentru tot felul de studii. De cele mai multe ori, acestea nu au nici o finalitate, pentru că, fie zac prin diverse sertare, fie soluţiile finale nu au nici o legătură cu cele din studii şi pentru care se plătesc bani grei… Dar sunt bani publici. Iar de multe ori, “destinatarii” lor sunt oameni apropiaţi de anumite partide – cam aceleaşi – fiind foarte probabil ca aceşti bani să se întoarcă – fie direct, fie sub formă de sponsorizări în campaniile electorale – la cei din fruntea bucatelor de a căror semnătură depinde… destinaţia lor. Am decis să abordăm acest subiect în urma unui mesaj primit de la un cititor fidel, mesaj pe care îl reproducem integral. Şi încă o menţiune – acesta este doar primul episod…
“Stimată redacţie, Sunt un cititor fidel al ziarului Oglinda şi vin în faţa dvs. cu o posibilă idee de anchetă. Nu ştiu dacă aveţi cunoştinţă sau nu, dar în această perioadă, scumpa noastră Primărie efectuează un «Studiu de management al traficului rutier din Câmpina». La ce ne trebuie nouă aşa ceva? Oare nu se ştie cât de aglomerat este traficul rutier din municipiul nostru? Primăria doarme, nu ştie aşa ceva? La ce le mai trebuie şi un studiu? Oare ei cred că mai pot lăţi străzile şi mări intersecţiile noastre? Nici vorbă de aşa ceva! Nu au cum, fizic, să facă acest lucru!!! Atunci la ce mai fac acest studiu?! Să arunce bani pe fereastră! Apropo de bani! Din lista de investiţii de pe site-ul Primăriei, acest studiu costă 80.000 lei. Fals! Oare cât costă el în realitate? Ştiţi? Nu ştiţi! Eeeeee, porcăria asta de studiu costă aproape 150.000 de lei! Oare câte se puteau face în municipiul nostru cu un miliard jumate de lei vechi? Multe! Dar ei vor să facă un studiu stupid şi fără vreo finalitate practică pentru locuitorii Câmpinei. Ei cheltuie banii plătiţi de noi pe prostii! Oare nu-i trage nimeni la răspundere? Atenţie! După ce că plătesc această sumă exorbitantă către SC Search Corporation SRL Bucureşti (firma care «face» acest studiu, firmă condusă de Michael Stanciu, un acolit al lui Miron Mitrea), ei fac recenziile cu salariaţii Primăriei! Nu i-aţi văzut pe străzi? Adică, munca o fac salariaţii Primăriei noastre, iar banii îi încasează băieţii ăia deştepţi din Bucureşti, din anturajul PSD! Eeeeeeee, cam asta e treaba cu scumpa noastră Primărie!”
Cine este Michael Stanciu?
Michael Stanciu este un cetăţean româno-american, foarte descurcăreţ, care adus-o bine şi pe vremea “camaradului” Mitrea, dar a făcut şi afaceri extrem de prospere cu Primăria Capitalei, condusă de Videanu, dovedind că afacerile – şi prosperitatea – sunt transpartinice.Michael Stanciu (foto) este administratorul firmei Search Corporation, care realizează studiul de management al traficului pentru centrul Câmpinei.La îndemnul preşedintelui Băsescu, cu o simplă căutare pe “google”, afli foarte multe lucruri interesante pe care am crezut de cuviinţă că este bine să le ştie şi contribuabilul câmpinean. Eventual, chiar şi autorităţile locale…Astfel, conform ziarului “Gândul”, firma administrată de Michael Stanciu a realizat studiul de fezabilitate pentru autostrada Bucureşti – Braşov, în mandatul lui Miron Mitrea. Stanciu a fost la un pas de o incompatibilitate evidentă, firma sa neavând dreptul să realizeze acest studiu. Aşa că a băgat la înaintare o altă firmă la care era acţionar – Primacons – şi care se ocupase anterior de vânzare de bjiuterii. Prin acest truc, omul de afaceri româno-american a încasat miliarde bune numai pentru nişte simple hârtii.Firmele controlate de Michael Stanciu au câştigat aproape două milioane de euro şi de la Primăria Capitalei, în mandatul lui Adriean Videanu, numai din managementul unor proiecte.De asemenea, Michael Stanciu şi firmele sale, împreună cu mai mulţi înalţi funcţionari ai Ministerului Transporturilor, au intrat în atenţia procurorilor DNA pentru modul în care Ministerul Transporturilor a acordat mai multe contracte de consultanţă acestei firme, contracte care valorează milioane de euro. De asemenea, firma controlată de Stanciu a realizat studiile pentru “unda verde” din Cluj, precum şi mai multe documente preliminare ale unor porţiuni din Autostrada Transilvania, după cum susţin colegii de la “Gazeta de Cluj”.
Michael Stanciu a revenit în Româniala poruncalui… Iisus!
Michael Stanciu a emigrat din România în 1979, în Statele Unite, dar a revenit în anul 1991. Atunci, SC Iptana Bucureşti – fostul Institut de Cercetare şi Proiectare pentru Transporturi Terestre (auto şi feroviare), Navale şi Aeroportuare, din cadrul Ministerului Transporturilor – a efectuat un studiu privitor la amplasarea viitoarei autostrăzi Transilvania. În aceeaşi perioadă, Iptana apărea sub forma unei societăţi mixte conduse de Stanciu, Iptana-Search, în care capitalul american era de 51% iar cel românesc 49%. După 1999, a fost cumpărat şi pachetul minoritar de acţiuni, iar Iptana-Search a devenit SC Search Corporation, administrată direct de Michael Stanciu. Cam în aceeaşi perioadă, Stanciu declara într-un interviu într-o publicaţie mondenă: “L-am primit definitiv pe Iisus în inima mea. Porunca Lui era clară: «Michael, du-te înapoi şi fă ceva pentru ţară!». Cum ajunsesem inginer de construcţii civile, m-am gândit la drumuri. Ştiam în ce hal le lăsasem în 1979, aşa că am abandonat slujba, casa de lux din zona rezidenţială, jeep-urile şi toate visurile legate de America şi am aterizat la Bucureşti. Împreună cu socrul meu am pus bazele firmei Search Corporation şi am trecut la treabă. Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor de atunci, Alexandru Dobre, ne-a primit cu toată amabilitatea. Visa şi dumnealui, ca şi noi, la zile mai bune”. Au venit zile mai bune, e adevărat, dar numai pentru unii… Puţini şi deştepţi. Cei mulţi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare