- Conferinţele Cercului Literar „Geo Bogza” (III): „Twitteratura, o nouă avangardă?”, prezentator Florin Dochia
- Vernisajul expoziţiei de ceramică pictată, Anca Florea
- Recital de poezie în interpretarea lui Emanoil Toma
Luna martie, destinată în întregime ciclului „Primăvara poeţilor”, a cuprins numeroase, variate şi atractive manifestări literar-culturale, realizate cu sprijinul Consiliului Local Câmpina, al Casei de Cultură, al Casei Tineretului, al muzeelor „Nicolae Grigorescu” şi „B.P. Hasdeu”, al Bibliotecii „Dr- C.I. Istrati”, precum şi al Şcolii de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr”.
Dintre formele de activitate iniţiate, conferinţele s-au bucurat de o largă audienţă la publicul câmpinean. Astfel, miercuri, 28 martie, Cercul Literar „Geo Bogza” a organizat la Casa de Cultură conferinţa cu tema: „Twitteratura, o nouă avangardă?”, susţinută de scriitorul Florin Dochia.
Dintre formele de activitate iniţiate, conferinţele s-au bucurat de o largă audienţă la publicul câmpinean. Astfel, miercuri, 28 martie, Cercul Literar „Geo Bogza” a organizat la Casa de Cultură conferinţa cu tema: „Twitteratura, o nouă avangardă?”, susţinută de scriitorul Florin Dochia.
Motivând condiţiile „de şantier” în care se află aşezământul cultural, amfitrionul Florin Dochia a asigurat asistenţa de calitatea deosebită a activităţilor din ziua respectivă. În acest sens, cu o remarcabilă documentare, presărată cu exemple elocvente, lectorul reuniunii a făcut o izbutită paralelă între „cartea clasică” şi „cartea electronică”. „Este nostim faptul că 70% din producţia editorială vândută prin marile librării online este disponibilă şi ca e-book. De aici, o luptă pe viaţă şi pe moarte între literatura tipărită şi aceea digitalizată (…) Lupta se desfăşoară pe terenul numit Twitter, ale cărui «parcele» sunt limitate la texte de 140 de caractere” – a subliniat Florin Dochia.
Strategiile sunt cele vechi, „clasicii” considerând că pericolul pleacă de la e-book, deoarece acesta permite textului să se elibereze, să devină hipertext, datorită legăturilor multiple cu alte texte sau imagini. Pentru exemplificare, autorul a folosit romanul „Şotron” (Rayuela) al lui Julio Cortazar, publicat în 1963. „Tot eşafodajul construit pe fundamentul de hârtie în cinci sute de ani s-a prăbuşit în numai cinci ani de digitalizare…” – a concluzionat prezentatorul.
În aceeaşi zi, în foaierul Casei de Cultură, câmpinenii au putut admira prima expoziţie de ceramică pictată a artistei plastice Anca Florea.
„Arta ceramicii – a menţionat poetul Ştefan Al. Saşa – datează de circa 17 – 18 mii de ani, fiind cunoscute, în muzeele lumii, obiecte din Dinastia Ming, de ceramică egipteană, porţelanuri de Meissen. Ca orice artă, reprezentările ceramice trebuie să înglobeze trăiri, să emane sentiment, lucruri pe care exponatele Ancăi Florea le fac cu prisosinţă. Paradoxal, ea este absolventă de psihologie şi medicină veterinară, dar pasiunea şi talentul nu au grabiţe şi iată ce minunăţii a reuşit să ne ofere”.
Dintre exponate, au impresionat lucrările: „Doi”, „Vază”, „Dorinţă”, „Începutul” etc., primele două fiind deja vândute.
În aplauze prelungite, reuniunea literar-artistică s-a încheiat cu un recital de poezie din creaţia lui Florin Dochia, în interpretarea publicistului Emanoil Toma.
Strategiile sunt cele vechi, „clasicii” considerând că pericolul pleacă de la e-book, deoarece acesta permite textului să se elibereze, să devină hipertext, datorită legăturilor multiple cu alte texte sau imagini. Pentru exemplificare, autorul a folosit romanul „Şotron” (Rayuela) al lui Julio Cortazar, publicat în 1963. „Tot eşafodajul construit pe fundamentul de hârtie în cinci sute de ani s-a prăbuşit în numai cinci ani de digitalizare…” – a concluzionat prezentatorul.
În aceeaşi zi, în foaierul Casei de Cultură, câmpinenii au putut admira prima expoziţie de ceramică pictată a artistei plastice Anca Florea.
„Arta ceramicii – a menţionat poetul Ştefan Al. Saşa – datează de circa 17 – 18 mii de ani, fiind cunoscute, în muzeele lumii, obiecte din Dinastia Ming, de ceramică egipteană, porţelanuri de Meissen. Ca orice artă, reprezentările ceramice trebuie să înglobeze trăiri, să emane sentiment, lucruri pe care exponatele Ancăi Florea le fac cu prisosinţă. Paradoxal, ea este absolventă de psihologie şi medicină veterinară, dar pasiunea şi talentul nu au grabiţe şi iată ce minunăţii a reuşit să ne ofere”.
Dintre exponate, au impresionat lucrările: „Doi”, „Vază”, „Dorinţă”, „Începutul” etc., primele două fiind deja vândute.
În aplauze prelungite, reuniunea literar-artistică s-a încheiat cu un recital de poezie din creaţia lui Florin Dochia, în interpretarea publicistului Emanoil Toma.
Theodor MARINESCU
P.S. Cu prilejul aniversării zilei de naştere a amfitrionului, publicistul Serghie Bucur a anunţat că a deschis o nouă rubrică la ziarul „Informaţia Prahovei” – Cronica prieteniei, cu articolul „Florin Dochia – 62” şi a înmânat sărbătoritului cartea „Împătimit de cântec” de Ioan Suciu. La mulţi ani, maestre!