(P) Organizația
Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR) a fost înființată în 1993,
la inițiativa a 19 reprezentanți din principalele stațiuni balneare,
susținători ai turismului balnear, cu scopul reprezentării sectorului balnear
în relația cu autoritățile, cu diverse instituții și asociații, pe plan intern
și extern. În prezent OPTBR are 62 de membri reprezentând aproape toate
stațiunile balneare. Nu cu mult timp în urmă, la Băile Herculane s-a desfășurat
sub egida OPTBR, Congresul Turismului Balnear și Spa din România. Este o
manifestare anuală care stârnește tot mai mult interes, având o notorietate în
continua creștere. Centrul Medical SanConfind a fost reprezentat la acest
important eveniment de Ioana Sultanii, cea care coordonează marketingul medical
al celui mai mare spital privat din județul Prahova. Dintre numeroasele luări
de cuvânt ale reprezentanților unor structuri importante din cadrul OPTBR s-a
remarcat expunerea lui Nicu Rădulescu, președintele OPTBR, care a prezentat o
sinteză a dezvoltării turismului balnear în România, precum și modalități de
valorificare a potențialului național în domeniu. Participanții la acest
congres au putut afla de la președintele OPTBR actuala structură a cererii
turistice.
Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR) a fost înființată în 1993,
la inițiativa a 19 reprezentanți din principalele stațiuni balneare,
susținători ai turismului balnear, cu scopul reprezentării sectorului balnear
în relația cu autoritățile, cu diverse instituții și asociații, pe plan intern
și extern. În prezent OPTBR are 62 de membri reprezentând aproape toate
stațiunile balneare. Nu cu mult timp în urmă, la Băile Herculane s-a desfășurat
sub egida OPTBR, Congresul Turismului Balnear și Spa din România. Este o
manifestare anuală care stârnește tot mai mult interes, având o notorietate în
continua creștere. Centrul Medical SanConfind a fost reprezentat la acest
important eveniment de Ioana Sultanii, cea care coordonează marketingul medical
al celui mai mare spital privat din județul Prahova. Dintre numeroasele luări
de cuvânt ale reprezentanților unor structuri importante din cadrul OPTBR s-a
remarcat expunerea lui Nicu Rădulescu, președintele OPTBR, care a prezentat o
sinteză a dezvoltării turismului balnear în România, precum și modalități de
valorificare a potențialului național în domeniu. Participanții la acest
congres au putut afla de la președintele OPTBR actuala structură a cererii
turistice.
”În prezent, se constată o modificare a cererii turistice prin
reducerea numărului de turiști sosiți prin Casa Națională de Pensii de la 65%
(în anul 2013) la 35% (în anul 2018), în condițiile realizării unor investiții
de anvergură în stațiunile balneare de prestigiu. Precizăm că, în ultimii ani,
turiștii străini se mențin în mod constant la un procent de 10% și provin, în
cea mai mare parte, din Uniunea Europeană.
Totuși există o solicitare din ce în ce mai accentuată pentru piața turistică
din Israel, unde intenționăm să realizăm niște acțiuni de promovare targetate
pe această piață. Remarcăm creșterea numărului de turiști străini, precum și a
românilor sosiți prin agenții de turism, în stațiunile unde s-au realizat
investiții majore și există preocupări pentru creșterea calității serviciilor în
hoteluri de 3 și 4 stele (Băile Felix,
Sovata, Băile Tușnad, Govora, Călimănești, Căciulata, Olănești, Slănic
Moldova, Covasna, Vatra Dornei, Buziaș, Sângeorgiu de Mureș, Saturn,
Techirghiol etc). În ultimii trei ani, se constată o creștere puternică a
sectorului de spa și wellness, existând actualmente pe această piață o
multitudine de programe și oferte care vor conduce la încasări substanțiale pentru
companiile de turism balnear. Segmentul țintă pentru acest tip de ofertă îl
reprezintă, în special, tinerii. Se conturează nișe clare ale celor care sunt interesați de întreținerea sănătații
proprii și doresc infrastructură și servicii de calitate superioară,
comparabile cu cele din țările europene,
această tendință făcând ca investițiile realizate în cele mai importante stațiuni
balneare să țină cont de calitatea serviciilor la cele mai înalte standarde de
calitate”, consideră președintele OPTBR.
reducerea numărului de turiști sosiți prin Casa Națională de Pensii de la 65%
(în anul 2013) la 35% (în anul 2018), în condițiile realizării unor investiții
de anvergură în stațiunile balneare de prestigiu. Precizăm că, în ultimii ani,
turiștii străini se mențin în mod constant la un procent de 10% și provin, în
cea mai mare parte, din Uniunea Europeană.
Totuși există o solicitare din ce în ce mai accentuată pentru piața turistică
din Israel, unde intenționăm să realizăm niște acțiuni de promovare targetate
pe această piață. Remarcăm creșterea numărului de turiști străini, precum și a
românilor sosiți prin agenții de turism, în stațiunile unde s-au realizat
investiții majore și există preocupări pentru creșterea calității serviciilor în
hoteluri de 3 și 4 stele (Băile Felix,
Sovata, Băile Tușnad, Govora, Călimănești, Căciulata, Olănești, Slănic
Moldova, Covasna, Vatra Dornei, Buziaș, Sângeorgiu de Mureș, Saturn,
Techirghiol etc). În ultimii trei ani, se constată o creștere puternică a
sectorului de spa și wellness, existând actualmente pe această piață o
multitudine de programe și oferte care vor conduce la încasări substanțiale pentru
companiile de turism balnear. Segmentul țintă pentru acest tip de ofertă îl
reprezintă, în special, tinerii. Se conturează nișe clare ale celor care sunt interesați de întreținerea sănătații
proprii și doresc infrastructură și servicii de calitate superioară,
comparabile cu cele din țările europene,
această tendință făcând ca investițiile realizate în cele mai importante stațiuni
balneare să țină cont de calitatea serviciilor la cele mai înalte standarde de
calitate”, consideră președintele OPTBR.
La ediția
din acest an a congresului care reunește reprezentanți ai celor mai importante
stațiuni balneare românești, SanConfind a câștigat premiul cel mare pentru cea
mai bună bază de tratament, lucru ce atestă încă o dată valoarea actului
medical care se realizează la Baza de Tratament și Recuperare Medicală SanConfind. Premiul a fost înmânat de Octavian Arsene,
consilierul ministrului Turismului. În acordarea premiilor s-a ținut cont de originalitatea
proiectelor premiate, de sustenabilitate, prezentare, inovare, impact. Conducerea
OPTBR a trimis o scrisoare de mulțumire conducerii SanConfind, în care se
menționează, printre altele: ”Vă mulțumim pentru participarea la cea de-a XV-a
editie a Congresului Turismului Balnear și Spa din România. Suntem ferm convinși
că participarea Dvs. a contribuit la atingerea obiectivelor acestui eveniment,
și anume identificarea soluţiilor realiste pentru dezvoltarea cât mai rapidă și
durabilă a pieţei autohtone, cât și pentru sincronizarea cu tendinţele
internaţionale ale turismului de sănătate”.
din acest an a congresului care reunește reprezentanți ai celor mai importante
stațiuni balneare românești, SanConfind a câștigat premiul cel mare pentru cea
mai bună bază de tratament, lucru ce atestă încă o dată valoarea actului
medical care se realizează la Baza de Tratament și Recuperare Medicală SanConfind. Premiul a fost înmânat de Octavian Arsene,
consilierul ministrului Turismului. În acordarea premiilor s-a ținut cont de originalitatea
proiectelor premiate, de sustenabilitate, prezentare, inovare, impact. Conducerea
OPTBR a trimis o scrisoare de mulțumire conducerii SanConfind, în care se
menționează, printre altele: ”Vă mulțumim pentru participarea la cea de-a XV-a
editie a Congresului Turismului Balnear și Spa din România. Suntem ferm convinși
că participarea Dvs. a contribuit la atingerea obiectivelor acestui eveniment,
și anume identificarea soluţiilor realiste pentru dezvoltarea cât mai rapidă și
durabilă a pieţei autohtone, cât și pentru sincronizarea cu tendinţele
internaţionale ale turismului de sănătate”.