Se ştie că scopul oricărei administraţii publice locale este binele comunităţii în slujba căreia lucrează angajaţii unei primării. Cum competenţele administraţiei publice de satisfacere a intereselor cetăţenilor sunt testate zilnic de către fiecare cetăţean care păşeşte pragul Primăriei Câmpina, o îmbunătăţire a relaţiei reprezentanţilor municipalităţii câmpinene cu cetăţenii oraşului nostru este oricând bine venită. La acest lucru s-a gândit şi Paul Moldoveanu, secretarul municipiului, la iniţiativa căruia în incinta Primăriei (în clădirea anexă din dreapta porţii de la intrare), funcţionează, de la începutul lunii, Ghişeul Unic pentru cetăţeni. Sistemul ”ghişeului unic” este folosit în toate administraţiile moderne din întreaga lume, având drept scop eliminarea birocraţiei, facilitarea actului administrativ, precum şi o mai mare transparenţă a administraţiei locale. Spaţiul în care funcţionează astăzi ghişeul era înainte destinat biroului Starea Civilă, care a fost mutat în clădirea Casei Căsătoriilor de pe Bulevardul Culturii, inaugurată la sfârşitul anului trecut. În acest ghişeu, cetăţenii sunt consiliaţi de reprezentanţi ai celor mai solicitate servicii din Primărie: Urbanism, ADPP, Asistenţă Socială şi Resurse Umane. Aceştia din urmă vor răspunde tuturor întrebărilor adresate de către cetăţeni şi le vor explica acestora ce documente le sunt necesare şi care este procedura de urmat pentru rezolvarea problemei fiecărui localnic care calcă pragul Primăriei.
Tot în clădirea cu Ghişeul Unic funcţionează şi Centrul de Informare pentru Cetăţeni (CIC), acolo unde se fac înscrieri pentru audienţe şi unde o funcţionară înregistrează permanent diverse solicitări ale localnicilor, reprezentând probleme a căror rezolvare nu este de competenţa niciunuia dintre cele patru birouri care au reprezentanţi la Ghişeul Unic. CIC a fost implementat printr-un proiect european şi a funcţionat până acum în clădirea anexă din stânga intrării principale, acolo unde au fost amenajate spaţii corespunzătoare pentru desfăşurarea şedinţelor periodice ale comisiilor de specialitate din cadrul Consiliul Local Câmpina. “Ne-am inspirat din practica administraţiilor publice din ţările dezvoltate, luând totodată exemplul unor primării din România care au implementat deja sistemul ghişeului unic pentru cetăţeni. Prin acest nou sistem de management al relaţiei cu cetăţenii, spaţiile birourilor din Primărie nu mai sunt aglomerate de numeroasele persoane venite cu diverse probleme, deoarece acestea vor primi toate informaţiile necesare de la funcţionarii ce vor fi permanent la dispoziţia lor în Ghişeul Unic. În acest fel, funcţionarii din birourile noastre vor lucra în linişte şi fără a fi deranjaţi de discuţiile purtate cu cetăţenii veniţi cu diverse solicitări şi probleme, acestea din urmă găsindu-şi mai repede rezolvarea în cadrul Ghişeului Unic. În acest mod, se înlesneşte şi policalificarea funcţionarilor noştri, deoarece un funcţionar de la Ghişeul Unic trebuie să rezolve probleme cetăţeneşti din multiple domenii, fiind obligat astfel să se informeze şi să se perfecţioneze continuu pentru a putea face faţă solicitărilor”, ne-a declarat Paul Moldoveanu, secretarul municipiului Câmpina. A.N.