Operatorul cursei de transport pe traseul Voila, societatea Eliro, a solicitat Consiliului Local Câmpina o majorare a tarifului de la 2 lei la 2,5 lei.
Deşi la prima impresie pare o creştere nejustificată, societatea respectivă aduce o serie întreagă de argumente, de natură economică şi nu numai, care vor trebui luate în considerare de consilierii locali atunci când vor dezbate această propunere. Astfel, se reaminteşte că ultima ajustare de preţ a fost în iunie 2009, iar de atunci, preţul carburantului s-a majorat cu 54%, al asigurărilor obligatorii RCA cu 100%, al asigurărilor Casco cu 89%, iar cheltuielile de întreţinere cu 57%. De asemenea, traseul Voila are 21 de staţii, iar pe parcursul său sunt 22 treceri de pietoni şi 6 semafoare, astfel încât consumul şi uzura cresc, iar comparaţia cu un traseu gen Câmpina – Ploieşti nu îşi mai are rostul.
Mai mult, societatea consideră că o comparaţie corectă ar fi cu alte trasee, care – chiar dacă nu sunt de interior – au preţul raportat la kilometru mult mai mare: Poiana Câmpina – Proviţa (8km – 4 lei), Câmpina – Şotrile (13 km – 5 lei), Câmpina – Valea Doftanei (25 km – 8 lei), Câmpina – Măgureni (15 km – 4,5 lei) sau Câmpina – Bobolia – Măgureni (15 km – 4,5 lei).
Acum, mingea este – din nou – în curtea consilierilor locali, care vor trebui să cântărească între asigurarea traseului, supravieţuirea firmei respective şi cetăţeanul contribuabil, dar – mai ales – alegător.
Deşi la prima impresie pare o creştere nejustificată, societatea respectivă aduce o serie întreagă de argumente, de natură economică şi nu numai, care vor trebui luate în considerare de consilierii locali atunci când vor dezbate această propunere. Astfel, se reaminteşte că ultima ajustare de preţ a fost în iunie 2009, iar de atunci, preţul carburantului s-a majorat cu 54%, al asigurărilor obligatorii RCA cu 100%, al asigurărilor Casco cu 89%, iar cheltuielile de întreţinere cu 57%. De asemenea, traseul Voila are 21 de staţii, iar pe parcursul său sunt 22 treceri de pietoni şi 6 semafoare, astfel încât consumul şi uzura cresc, iar comparaţia cu un traseu gen Câmpina – Ploieşti nu îşi mai are rostul.
Mai mult, societatea consideră că o comparaţie corectă ar fi cu alte trasee, care – chiar dacă nu sunt de interior – au preţul raportat la kilometru mult mai mare: Poiana Câmpina – Proviţa (8km – 4 lei), Câmpina – Şotrile (13 km – 5 lei), Câmpina – Valea Doftanei (25 km – 8 lei), Câmpina – Măgureni (15 km – 4,5 lei) sau Câmpina – Bobolia – Măgureni (15 km – 4,5 lei).
Acum, mingea este – din nou – în curtea consilierilor locali, care vor trebui să cântărească între asigurarea traseului, supravieţuirea firmei respective şi cetăţeanul contribuabil, dar – mai ales – alegător.