În urmă cu două luni, mai exact în ediţia din 22 ianuarie, publicam un amplu reportaj referitor la probemele de funcţionare cu care se confruntă Serviciul Public Piaţa Centrală şi atrăgeam atenţia că lipsa de reacţie/ decizie a executivului administraţiei publice locale poate să ducă la blocaje mult mai grave. Din păcate, aşa pare să se fi întâmplat, din moment ce la şedinţa Consiliului Local care va avea loc joi, 28 martie, legislativul local va lua în discuţie un proiect de hotărâre semnat de primarul Horia Tiseanu, prin care acesta cere aprobarea consilierilor în vederea reducerii de posturi la Piaţa Centrală, fără să ia în calcul subvenţionarea serviciului public, aşa cum în nenumărate rânduri a cerut, cu argumente, Marian Nistor, directorul Pieţei Centrale.
De aproape doi ani, ca urmare a unui control al Curții de Conturi, în baza unei hotărâri a Consiliului Local din aprilie 2017, Serviciul Public de Administrare și Exploatare a Pieței Centrale Agroalimentare Câmpina a fost obligat să vireze 50% din veniturile sale proprii la bugetul local. Această măsură a dus la un blocaj financiar fără precedent al acestui serviciu, care până atunci funcționa foarte bine. SPAEPCA Câmpina are în administrare și exploatare Piața Agroalimentară (hala acoperită, denumită și Corpul C1), Corpul C2 al Pieței Centrale (clădirea cu etaj din imediata vecinătate, care are spații închiriate numai la parter), platformele comerciale Bazar, I.L. Caragiale și 1 Mai, plus sediul administrativ. Organigrama instituției prevede 25 de posturi, toate fiind ocupate. Serviciul Public al Pieței Centrale, care funcționează din 2005, se organizează în regim de gestiune directă, în subordinea Consiliului Local Campina, fiind finanţat integral din venituri proprii. Vorbim, așadar, despre un serviciu de interes local, având autonomie funcțională, ale cărui obiective principale au fost, în general, îndeplinite. Aceste obiective sunt următoarele: asigurarea continuității activității în condiții optime și prestarea unor servicii de calitate pentru utilizatori și cumpărători; organizarea și dezvoltarea serviciului public în concordanță cu nevoile comunității; respectarea strictă a normelor privind comerțul în zonele publice și aplicarea hotărârilor Consiliului Local și a celorlalte acte normative ce reglementează activitatea serviciului public. Cine are interes să îngreuneze activitatea acestui serviciu public pe care localnicii îl apreciază, pentru că a ajutat la dezvoltarea zonei, dar și la promovarea unui comerț din care să câștige atât cumpărătorii, cât și comercianții?
Marian Nistor, directorul SPAEPCA Câmpina, este nemulțumit de faptul că serviciul pe care îl conduce este bun doar să împartă veniturile cu Primăria, nu și cheltuielile de funcționare: „Noi din tot ce încasăm dăm jumătate la Primărie. La controlul Curții de Conturi țin să precizez că noi nu am fost chemați să ne susținem punctul de vedere. După mai multe discuții pe care le-am avut cu inspectorii Curții de Conturi, aceștia ne-au lăsat să înțelegem că și-au mai schimbat punctul de vedere asupra problemei, dar pe hârtie nu au pus nimic. Am atacat la Prefectură decizia consilierilor municipali, iar cei de la Prefectură ne-au dat un răspuns parțial favorabil, dar până la urmă HCL-ul respectiv, extrem de păgubos pentru noi, a rămas în vigoare. Am fost obligați să dăm din urmă jumătate din venituri, și am făcut acest lucru așa cum ni s-a cerut. Nici măcar nu ni s-a cerut jumătate din profituri, ci din venituri. Iar noi nu doar că nu am putut să ne dezvoltăm în aceste condiții extrem de dificile, dar nici măcar cheltuielile de funcționare nu le mai putem suporta” – declara Marian Nistor în urmă cu două luni.
Astăzi, supărarea acestuia persistă, Nistor întrebându-se retoric cu ce a greşit de este pus la colţ de mai marii oraşului: „Am făcut nenumărate demersuri pentru a nu se ajunge la disponibilizări de personal. Nu am primit niciun răspuns. Eu cred cu tărie în continuare că cei 50% din venituri, pe care îi virăm lunar către bugetul local, ni se cuvin şi ne-ar acoperi fără probleme toate cheltuielile. În condiţiile în care nimeni nu pare dispus să ne asculte, n-am avut de ales şi a trebuit să propun executivului măsura diminuării numericului de personal pentru a ne putea încadra în buget. Vă daţi seama, va trebui să-i anunţ înainte de sărbătorile de Paşti pe colegii mei, care lucrează de ani de zile în acest serviciu public, că vor fi disponibilizaţi”.
Potrivit proiectului de hotărâre, sunt vizate pentru desfiinţare două posturi de casier metrologie, un post de muncitor întreţinere şi un post de îngrijitor. Urmare acestor reduceri de personal, proiectul de hotărâre propune şi transformarea postului de şef birou venituri în consilier venituri, iar atribuţiile persoanelor care vor fi disponibilizate vor fi preluate sau redistribuite celorlalţi angajaţi.