Vechiul pod de peste Doftana, de la intrarea în Câmpina, construit în secolul trecut, pe la sfârşitul anilor 1960, nu se simte prea bine. Să ne înțelegem: este vorba despre vechiul pod dinspre Bănești, alături de care ulterior s-a construit un alt pod, peste care trece DN1, care ocolește Câmpina prin stânga ei.
Pe fațada dinspre cartierul În Luncă a vechiului pod au apărut crăpături tot mai largi și mai urâte la marginea superioară a câtorva piloni. Suntem convinși că, în acest moment, situația nu este gravă, iar traficul rutier peste acest pod se poate desfășura în condiții de siguranță. Dar faptul că circulația auto nu este deloc periclitată astăzi nu înseamnă că nu există un pericol în stare latentă, care s-ar putea declanșa peste ani și ani, fiindcă acțiunea eroziunii cauzate de ploi, de vânturi va continua, iar alternanțele îngheț-dezgheț nu vor înceta nici ele. Singurele care s-ar putea conteni ar fi doar așteptările noastre.
Dacă ne este permisă o propunere nevinovată, CNADNR (pe numele ei actual, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), ar putea să ia măsuri pentru remedierea deteriorărilor cauzate, mai mult ca sigur, de trecerea timpului. Cu atât mai mult cu cât reparațiile se pot face acum mult mai ușor și cu costuri mult mai mici decât peste mulți ani, când crăpăturile s-ar putea extinde mult în profunzime. Zicem și noi, nu dăm cu parul. Dacă tot nu se construiesc autostrăzi în România de azi, poate s-or face niscaiva reparații de poduri vechi. Alo, CNADNR-ule, ai puțină atenție și pentru un biet pod rutier secular de provincie?
Adrian BRAD
Ati indus lumea in eroare: pai podul de care vorbiti si de la care sunt imaginile nu are un secol vechime, ci dateaza de la sfarsitul anilor 60 – inceputul anilor 70, cand s-a croit varianta. Pana atunci DN1 trecea pe podul lui Cuza, cel ruinat azi. Exista intr-adevar un pod si mai nou, practic o extindere a acestuia, lipita de el, care dateaza de cativa ani (si nu din anii 70 cum ati scris !), de cand s-a largit la 2 benzi pe sens circulatia.
O mică rectificare: Podul datează din anii '60, fiind făcut înainte de restul variantei DN1. O imagine aeriană din 1968 mi-a confirmat acest lucru: exista podul și noua intrare în Câmpina, dar nu exista varianta prin lunca Prahovei a DN1.