Săptămâna trecută, Răzvan Bălăşescu, primarul localităţii Breaza, a susţinut o conferinţă de presă la care s-a adus în discuţie stadiul actual al proiectului „Reabilitarea şi modernizarea reţelei de străzi urbane, oraş Breaza, judeţul Prahova”.
Contractul de finanţare pentru proiect a fost încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, acesta fiind autoritate de management prin Agenţia pentru Dezvoltare regională Sud Muntenia, organism intermediar pentru POR 2007-2013. Valoarea totală a proiectului este de 48.209.259,08 lei. Finanţarea este asigurată de către Uniunea Europeană în cadrul Programului Operaţional regional (POR) şi presupune îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale şi reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene şi urbane, inclusiv construcţia/ reabilitarea şoselelor de centură.
„Lucrăm aproape zilnic cu un constructor, reprezentant al primăriei, consultant, diriginte de şantier şi reprezentanţi ai firmelor care asigură utilităţile cetăţenilor, respectiv Hidroprahova, Electrica şi Distrigaz. Este foarte important, pentru că atunci când am început lucrările speciale şi, mă refer la rigole, au fost nişte probleme mari. De ce? Pentru că sunt acele reţele de utilităţi. S-au început lucrările şi pe stradă era doar constructorul. În primele două zile, vreo 10-15 branşamente rupte, pentru că se excava şi se rupeau, neexistând o colaborare între compartimentele de specialitate ale primăriei şi reprezentanţii firmelor de utilităţi. Am reuşit să-i adun pe toţi, s-au marcat branşamentele, lucrându-se manual în zona lor. Din acel moment au trecut 3-4 săptămâni, numărul accidentele de acest gen reducându-se semnificativ” a precizat primarul Răzvan Bălăşescu.
Totodată, acesta a ţinut să explice modul de desfăşurare a unor lucrări de asfaltare centrale, în condiţiile în care, în primăvara anului viitor, vor demara lucrările pentru reţele de canalizare.
„Stratul de asfalt care s-a turnat pe zona centrală a oraşului este unul provizoriu. Am dorit să avem, timp de 8-10 luni, condiţii decente pentru circulaţie. Printr-o înţelegere cu HidroPrahova, am căzut de acord ca gurile de canalizare să fie acoperite cu asfalt şi marcate. La primăvară, vor începe lucrările de canalizare. Tot acest strat de asfalt de acum va fi spart. În mod normal, ridicarea capacelor de canalizare la nivelul asfaltului, m-ar fi costat de 4-5 ori mai mult decât m-ar fi costat acest strat de asfalt. Dar există oricând posibilitatea de intervenţie, iar sistemul de canalizare funcţionează normal. Acest strat de asfalt este susţinut, în mare parte, din sponsorizări, firma constructoare fiind una dintre sponsori. E o chestiune ce ţine de traiul decent într-un oraş. Lucrările de modernizare pentru străzile Ocinei şi Copenhaga sunt suportate din bugetul local. Şi aici va fi spart asfaltul la primăvară. Părţile laterale, care cuprind un număr mare de locuri de parcare, vor fi construite foarte solid şi nu vor fi sparte. Astfel, bugetul local nu va fi afectat de lucrările de canalizare care vor începe în primăvara anului viitor. Am reuşit în această perioadă să atragem foarte multe fonduri din sponsorizări, pe care le folosim pentru crearea acestor condiţii decente, să călcăm şi noi, măcar 10 luni de zile, pe un strat de asfalt corespunzător” a explicat Răzvan Bălăşescu scopul acestui strat provizoriu de asfalt, care a generat discuţii contradictorii în rândul brezenilor, miraţi că se lucrează doar în centrul oraşului.
Contractul de finanţare pentru proiect a fost încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, acesta fiind autoritate de management prin Agenţia pentru Dezvoltare regională Sud Muntenia, organism intermediar pentru POR 2007-2013. Valoarea totală a proiectului este de 48.209.259,08 lei. Finanţarea este asigurată de către Uniunea Europeană în cadrul Programului Operaţional regional (POR) şi presupune îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale şi reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene şi urbane, inclusiv construcţia/ reabilitarea şoselelor de centură.
„Lucrăm aproape zilnic cu un constructor, reprezentant al primăriei, consultant, diriginte de şantier şi reprezentanţi ai firmelor care asigură utilităţile cetăţenilor, respectiv Hidroprahova, Electrica şi Distrigaz. Este foarte important, pentru că atunci când am început lucrările speciale şi, mă refer la rigole, au fost nişte probleme mari. De ce? Pentru că sunt acele reţele de utilităţi. S-au început lucrările şi pe stradă era doar constructorul. În primele două zile, vreo 10-15 branşamente rupte, pentru că se excava şi se rupeau, neexistând o colaborare între compartimentele de specialitate ale primăriei şi reprezentanţii firmelor de utilităţi. Am reuşit să-i adun pe toţi, s-au marcat branşamentele, lucrându-se manual în zona lor. Din acel moment au trecut 3-4 săptămâni, numărul accidentele de acest gen reducându-se semnificativ” a precizat primarul Răzvan Bălăşescu.
Totodată, acesta a ţinut să explice modul de desfăşurare a unor lucrări de asfaltare centrale, în condiţiile în care, în primăvara anului viitor, vor demara lucrările pentru reţele de canalizare.
„Stratul de asfalt care s-a turnat pe zona centrală a oraşului este unul provizoriu. Am dorit să avem, timp de 8-10 luni, condiţii decente pentru circulaţie. Printr-o înţelegere cu HidroPrahova, am căzut de acord ca gurile de canalizare să fie acoperite cu asfalt şi marcate. La primăvară, vor începe lucrările de canalizare. Tot acest strat de asfalt de acum va fi spart. În mod normal, ridicarea capacelor de canalizare la nivelul asfaltului, m-ar fi costat de 4-5 ori mai mult decât m-ar fi costat acest strat de asfalt. Dar există oricând posibilitatea de intervenţie, iar sistemul de canalizare funcţionează normal. Acest strat de asfalt este susţinut, în mare parte, din sponsorizări, firma constructoare fiind una dintre sponsori. E o chestiune ce ţine de traiul decent într-un oraş. Lucrările de modernizare pentru străzile Ocinei şi Copenhaga sunt suportate din bugetul local. Şi aici va fi spart asfaltul la primăvară. Părţile laterale, care cuprind un număr mare de locuri de parcare, vor fi construite foarte solid şi nu vor fi sparte. Astfel, bugetul local nu va fi afectat de lucrările de canalizare care vor începe în primăvara anului viitor. Am reuşit în această perioadă să atragem foarte multe fonduri din sponsorizări, pe care le folosim pentru crearea acestor condiţii decente, să călcăm şi noi, măcar 10 luni de zile, pe un strat de asfalt corespunzător” a explicat Răzvan Bălăşescu scopul acestui strat provizoriu de asfalt, care a generat discuţii contradictorii în rândul brezenilor, miraţi că se lucrează doar în centrul oraşului.
Carmen Negreu