Știri

Câmpina şi branding-ul său urban

Sub motto-ul de mai sus, Nicolae Geantă şi Şerban Băleanu, doi dintre autorii unora dintre puţinele cărţi ce fac referire la istoria municipiului Câmpina, au declanşat un “maraton cultural” despre istoria şi dinamica urbei noastre, eveniment care are în agendă toate şcolile şi liceele câmpinene, începând din toamna anului 2009. Startul a fost dat la GŞI Petrol, unde joi, 4 iunie, cei doi autori au prezentat elevilor din clasele a IX-a o mulţime de informaţii inedite referitoare la “expansiunea leagănului petrolului românesc”. “Ideea unor întâlniri cu elevii câmpineni aparţine d-lui Băleanu”, ne-a declarat prof. Nicolae Geantă şi… “scânteia declanşându-se în momentul în care dânsul a vizitat un anume oraş, unde localnicii nu ştiau prea multe lucruri despre , în schimb turiştii erau blindaţi de pliante şi informaţii. Şi nu numai atât, ci avizi de cunoştere”! “Sper ca împreună cu domnul profesor Geantă, şi poate şi cu alţii, să prezentăm tuturor celor care învată în acest municipiu, localnici sau navetişti, fie ei chiar şi de la şcoala de poliţie, un sumar de informaţii referitoare la municipiul Câmpina. Cunoscând istoria, obiectivele de interes public local, personalităţile remarcante de aici etc, îşi vor aduce aminte cu plăcere în viitor, şi, pentru că majoritatea acestora vor călători spre alte orizonturi, vor fi adevăraţi ambasadori ai oraşului” a precizat Şerban Băleanu.În expunerea despre “expansiunea urbană a Câmpinei”, Nicolae Geantă a trecut în revistă toată evoluţia teritorială a municipiului şi a încheiat cu o remarcă interesantă: “În următorii ani, Câmpina, care nu mai are de mult timp petrol, va trebui să renunţe şi la industrie. Ce va pune în locul ei? Într-o epocă în care predomină serviciile, viitorul oraşului vine din două direcţii: coridorul IV pan-european şi turismul. Dacă nu ştim să ne promovam imaginea, adică brandingul urban, avem mari şanse să mai trăim ani buni tot ca nişte looseri. Cred că românii au învăţat deja din greşelile postrevoluţionare, când am căzut în topul statelor lumii zeci de locuri, iar pe viitor vom profita de orice oportunitate”.Branding-ul urban sau… promovarea imaginii municipiului Câmpina a demarat de ceva vreme. Numai că, în timp ce unii dintre promotori fac reclamă oraşului din pasiune, pe cheltuiala şi eforturile lor (cum e şi cazul celor doi “agenţi” de mai sus şi nu numai al lor), alţii o fac pe banul public. Care, de cele mai multe ori înseamnă feed-back aproape de zero, risipă de zeci de mii de euro sau… călătorii prin străinătate ale aleşilor locali! Care nu se citesc “vizite de lucru”, ci… concedii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare