Știri

Calea Dacia, pe… drumul cel bun

Cine a umblat la „butoane” pentru deblocarea „bretelelor”?
„Este proiectul meu de suflet”, a spus primarul Horia Tiseanu ori de câte ori a avut ocazia să se refere la modernizarea Căii Dacia. O lucrare care înseamnă, de fapt, realizarea acelor „bretele” care să asigure un trafic fluent la intrarea şi ieşirea din Câmpina în şi din DN 1. Numai că, acest proiect trenează de foarte multă vreme. Reamintim că proiectul a fost depus pentru obţinerea finanţării în vara lui 2008. În iunie 2009, Agenţia de Dezvoltare Regională Sud Muntenia a anunţat autorităţile locale că solicitarea pentru finanţare europeană a fost acceptată, iar contractul de finanţare a fost semnat pe 30 septembrie 2009, la Câmpina, în prezenţa Robertei Anastase. În noiembrie 2009, a avut loc licitaţia pentru execuţia lucrării, o licitaţie câştigată de Cast Băneşti şi contestată ulterior de ceilalţi participanţi. A urmat un proces în instanţă, finalizat în favoarea firmei Cast, în februarie 2010. În primăvara acestui an s-a semnat şi contractul de execuţie, iar în vară, Ministerul Dezvoltării şi cel al Finanţelor au cerut rezilierea contractului şi reluarea licitaţiei pe motiv că achiziţia publică nu era tocmai în conformitate cu legea. Adică, iluminatul public de pe viitoarele „bretele” rutiere nu poate fi inclus în cheltuielile finanţate din banii europeni.
De aici lucrurile devin mai puţin clare, autorităţile se cam bâlbâie atunci când trebuie să răspundă şi apar interpretările. În ultimele luni s-a purtat o intensă corespondenţă între Primăria Câmpina şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de Elena Udrea. În baza acestei corespondenţe, primarul Horia Tiseanu a informat Consiliul Local – la şedinţa de la finele lunii octombrie – că licitaţia va trebui reluată! Când toată lumea se împăcase cu această idee, o nouă scrisoare de la Ministerul Dezvoltării Regională a dat „undă verde” continuării lucrărilor în formula actuală, fără reluarea licitaţiei! Şi autorităţile locale au fost oarecum prinse pe picior greşit de inadvertenţele din ministerul condus de Elena Udrea. Singura explicaţie ar fi că, totuşi, cineva a umblat la „butoanele” la care era nevoie pentru deblocarea proiectului. Faptul că acest lucru s-a întâmplat exact înainte de venirea iernii, ceea ce împinge demararea propriu-zisă a lucrărilor spre primăvară, a fost privit de mulţi doar ca o apropiere faţă de… viitoarea campanie electorală.
Dar cine ar fi putut umbla la „butoanele” din ministerul condus de Elena Udrea? Să fie un câmpinean foarte apropiat de fosta „blondă de la Cotroceni”? Şi dacă da, să fie câmpineanul despre care opoziţia spune că mai are şi o firmă care produce confecţii metalice, din care se va realiza o parte a „bretelelor” după modificarea de rigoare a proiectului? Atunci ar putea fi vorba, în mod evident, de deputatul câmpinean Florin Anghel! Dar de ce nu îşi asumă el implicarea în deblocarea acestui proiect extrem de valoros pentru Câmpina? Şi nu ne gândim doar la investiţia de 6 milioane euro, din care contribuţia bugetului local va fi de doar 415.000 lei, ci şi la modernizarea întregii zone! E o întrebare. Dar mai sunt şi altele…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare