Situaţia asfaltării celor două bulevarde centrale ale municipiului nu mai este atât de întunecată cum ajunsese în urmă cu două luni, când, în cadrul unei conferinţe de presă, viceprimarul Ion Dragomir, care coordonează reabilitarea infrastructurii rutiere a oraşului, a aruncat bomba unor declaraţii publice incendiare printre schijele căreia am aflat că principalele artere câmpinene ar putea fi asfaltate, în cel mai fericit caz, peste doi-trei ani. Şi aceasta din pricina faptului că actuala guvernare USL a abandonat Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI), creat şi susţinut de Elena Udrea, eminenţa cenuşie şi blondie a tuturor guvernărilor pedeliste, iar asfaltarea celor două bulevarde fusese prinsă în acest PNDI. Noii guvernanţi rezultaţi în urma ultimelor alegeri parlamentare din 2012 au considerat că PNDI este un program nerealist, menit doar să finanţeze clientela PDL. Drept pentru care l-au înlocuit cu Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL), în care să nu mai fie incluse parcuri şi piscine la ţară, terenuri de fotbal în pantă, săli de sport în comune depopulate şi alte investiţii aiuritoare, toate la preţuri exorbitante. Din păcate, pe lângă multe investiţii dubioase şi devoratoare de mulţi bani publici, au fost sistate şi investiţii utile, în această categorie intrând şi modernizarea principalelor bulevarde câmpinene, Carol I şi Nicolae Bălcescu. Chiar dacă preţul cu care a câştigat licitaţia firma Romstrade este cunoscut, nu putem băga mâna în foc pentru preţul final de execuţie în varianta PNDI şi nici pentru durata acestor lucrări, având în vedere că societatea constructoare a fost implicată în multe investiţii cu cântec. De numele firmei Romstrade, patronată de Nelu Iordache, un client permanent al marilor investiţii publice derulate de fosta putere pedelistă, se leagă asfaltarea fără finalizare a unor tronsoane de autostradă, lucrări lovite brusc de “blestemul meşterului Manole”. Nelu Iordache, cel supranumit “Regele asfaltului”, a ascuns multe secrete şi ilegalităţi în afacerile sale, drept pentru care a fost arestat pentru o mulţime de fapte de corupţie: deturnarea unor fonduri europene destinate unui tronson din autostrada Nădlac-Arad, delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani şi înşelăciune. Cu Nelu Iordache nu am fi stat liniştiţi nici după tăierea panglicii, dar pentru beneficiul public al unei asemenea investiţii merita încercată şi în varianta antreprenorului Romstrade, pe care nu-l putem bănui decât de bună-credinţă.
O altă investiţie cu ghinion
Se pare că nu doar istoria realizării pasajului de la DN1 a fost plină de ghinioane, ci şi cea a asfaltării centrului. Începerea lucrărilor a fost blocată la începutul anului, prinsă între ciocanul abandonării PNDI de către actualii guvernanţi şi nicovala procesului intentat de către Romstrade Ministerului Dezvoltării. Jurnaliştii prezenţi la conferinţa de presă amintită la începutul articolului au aflat, cu acel prilej, de la viceprimar că asfaltarea centrului fusese prinsă, în 2011, în PNDI. După desfiinţarea acestui program de către guvernul Ponta, Ministerul Dezvoltării din noua guvernare a reziliat contractual cu Romstrade, motiv pentru care firma bucureşteană a dat în judecată Ministerul Dezvoltării. Actuala administraţie câmpineană a căzut la mijloc, între blocarea investiţiei de către Ministerul Dezvoltării şi preluarea asfaltării cu fonduri proprii a celor două bulevarde centrale. Câmpina – s-a spus la acea conferinţă de presă -, nu poate lua pe cont propriu asfaltarea bulevardelor centrale până când nu se finalizează procesul dintre MD şi Romstrade, firmă căreia i s-au încredinţat, aproape în întregime, toate amplasamentele investiţiei. Situaţia a fost prezentată ca fiind foarte încâlcită, cu posibilitatea ca procesul să dureze ani de zile. În plus, firma Romstrade fusese declarată în stare de insolvenţă, ceea ce complica şi mai mult lucrurile. “Asfaltarea centrului Câmpinei a fost prinsă în PNDI. Există contract între Ministerul Dezvoltării şi firma Romstrade, care a câştigat licitaţia de adjudecare a lucrărilor. Suma necesară asfaltării centrului este prevăzută în buget printre cheltuielile de capital, iar municipalitatea a făcut toţi paşii prevăzuţi de procedurile legale. Am încheiat şi un protocol cu MD prin care preluam noi investiţia, protocol care s-a întors nesemnat. Acum cei de la MD nu mai sunt de acord cu ce ne-am înţeles până nu se termină procesul cu Romstrade. În acest moment, sunt două variante: anularea cât mai rapidă a contractului cu Romstrade sau diminuarea contractului dintre MD şi Romstrade scoţând anumite obiective care sunt prinse în contract. Am încercat tot felul de intervenţii, nu stăm degeaba, dar am fost atenţionaţi că nu avem voie să facem nicio altă licitaţie. Mai este o problemă în ceea ce priveşte proiectarea, care este făcută şi plătită de MD, dar s-ar putea rezolva şi aceasta, în situaţia în care ne scoate din PNDI. Sunt totuşi nişte tronsoane din bulevardele centrale care nu au fost predate la PNDI. Mă voi interesa la MD dacă vom putea scoate la licitaţie aceste tronsoane, situate pe Bdul Bălcescu, de la Emon până la strada Sondei, şi pe Bdul Carol I, de sus de la Rezervoare până la podul de la Cornu”, a declarat viceprimarul Ion Dragomir la conferinţa de presă de acum două luni.
Povestea asfaltării începe să prindă tentă de roz
Între timp, povestea asfaltării centrului şi-a piedut culoarea gri, ba chiar a început să se coloreze în roz. Conducerea executivului local şi-a luat adio de la investiţia PNDI şi de la vreo soluţie a MD şi a decis să repare cu fonduri proprii cele două artere ale oraşului. Reparaţia va însemna practic acoperirea întregului carosabil cu un covor asfaltic în două straturi, respectându-se standardele de calitate ale oricărei investiţii noi. Ea nu poate fi considerată o investiţie, fiindcă asfaltarea nu se începe de la zero, iar bordurile au fost deja refăcute. Lumea este nerăbdătoare să vadă centrul oraşului asfaltat şi pentru că investiţia a fost anunţată în presa locală de multă vreme. La drept vorbind, cele două bulevarde nu arată rău pe toată lungimea lor. Cel mai afectat este Bulevardul Nicolae Bălcescu. Multă uzură are şi tronsonul din cartierul Câmpiniţa al Bulevardului Carol I. În anii trecuţi, municipalitatea s-a ocupat mai mult de zonele adiacente bulevardelor centrale (Griviţei, Plevnei etc), dar acum conducerea Primăriei este hotărâtă să “atace” şi pe frontul unor lucrări ce se vor desfăşura între Emon şi podul de la Lunca Cornului. Viceprimarul s-a ţinut de cuvânt şi, în urma demersurilor sale, MD a dat de înţeles că administraţia câmpineană ar putea găsi surse proprii pentru asfaltarea arterei care taie oraşul prin mijlocul său. Edilii oraşului exclud reabilitarea infrastructurii prin decupări şi plombări masive, dar sunt obligaţi să ţină cont de lucrările de modernizare a reţelelor de apă şi canalizare ce vor fi executate de către Hidro Prahova SA, operatorul regional de apă-canal. Pe porţiunile unde cei de la Hidro Prahova vor înlocui conductele de apă sau de canalizare, asfaltarea respectivelor tronsoane va fi amânată. Reabilitarea celor două bulevarde va începe în această toamnă şi se va încheia până la sfârşitul anului viitor. În această toamnă se vor asfalta complet doar două tronsoane, aflate la capetele principalei artere a oraşului. Este vorba despre Bulevardul Nicolae Bălcescu, tronsonul dintre Emon şi Sera Primăriei, dar şi despre Bulevardul Carol I, tronsonul dintre podul de la Lunca Cornului şi Rezervoare (bazinul din capătul străzii Siretului). “Vom repara carosabilul prin turnarea unui nou covor asfaltic de jos de la Emon până la podul de la Lunca Cornului. Istoria investiţiei PNDI este cunoscută. În mai multe rânduri, cei de la MD ne-au avertizat să nu începem lucrările, deoarece ar fi o finanţare dublă, câtă vreme există contractual cu Romstrade. Recent, în ultima adresă primită de la MD, ni s-a sugerat să găsim alte surse de finanţare, lucru pe care noi l-am şi făcut. Consiliul Local a alocat deja pentru repararea principalei artere a oraşului aproape 7,5 milioane de lei (75 de miliarde de lei vechi), iar dacă va fi nevoie, vom suplimenta aceste fonduri. Nu putem realiza anul acesta întreaga lucrare, din cauza faptului că Hidro Prahova este angrenată, pe unele tronsoane, în lucrări modernizare a reţelelor de apă şi canalizare, lucrări care vor începe şi ele tot în această toamnă. De la Biserica de la Brazi şi până la Rezervoare, cei de la Hidro vor înlocui vechea canalizare. Tot Hidro va executa lucrări şi pe porţiunea dintre Spitalul Municipal şi strada Sondei. De asemenea, între Sondei şi Serele Primăriei, cu ajutorul unui proiect finanţat de Banca Mondială, cu o cofinanţare de 30% a Consiliului Local, se vor reabilita reţelele de apă. Pentru a nu ne suprapune cu aceste lucrări, vom scoate la licitaţie doar cele două tronsoane de la capetele arterei principale, respectiv Emon – Sera Primăriei şi Rezervoare – podul de la Lunca Cornului. Lucrările for fi terminate în această toamnă. Celelalte tronsoane le vom asfalta după ce Hidro Prahova îşi va fi terminat investiţiile amintite. Ştim că cetăţenii Câmpinei aşteaptă de mult asfaltarea bulevardelor centrale şi îi asigurăm că vom reuşi acest lucru până la sfârşitul anului viitor. Îi asigurăm, de asemenea, că asfaltarea se va face la aceleaşi standarde de calitate ca şi în varianta PNDI. Dacă nu vor ajunge cele 7,5 milioane de lei, vom suplimenta suma, dar nu vom face rabat de la calitate”, ne-a declarat, zilele trecute, viceprimarul Ion Dragomir. A.N.
cred ca faceti eaxct ca ponta mintiti campinenei de cind ati luat majoritatea in primarie si nu ati fcaut nimica pt orasul asta domnule dragomir si furati cu doua mainii ca si restul guvernului
in orice caz cu usl la primarie nu sa facut nimica in oras asa ca umblati cu minciuni si manipulati oamenii si le spalati creierul cu gogosile voastre
se vede ca cenzura la oglinda este moneda curenta la comentariile noastre vad
am facut 2 comentari si se vad ca nu publicati ca criticam usl asta de dambovita care avem in consiliul local rusine voua domnule pnl