Consilierii municipali au aprobat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Câmpinei, care ar putea îmbunătăți simțitor nivelul de trai al locuitorilor acestui oraș. Într-o redactare inițială, el a fost supus dezbaterii publice în luna iunie 2016, dar a suferit modificări ulterioare în câteva puncte esențiale (relocarea pistelor de biciclete în nordul municipiului – zona locuințelor ANL, achiziționarea unor autobuze ecologice printr-un program cu fonduri europene etc). Prima sa redactare a fost realizată de către firma Sigma Mobility Engineering. Planul este complementar Planului Urbanistic General, deoarece vine să clarifice problemele existente de mediu și de transport al bunurilor și persoanelor de pe aria municipiului nostru, precum și să promoveze măsuri de utilizare eficientă a energiei în mediul urban câmpinean. În ultima vreme, tot mai mult, UE solicită aplicarea unor măsuri de utilizare eficientă a energiei în mediul urban, care să contribuie la combaterea schimbărilor climatice. Numărul accidentelor rutiere mortale în Uniunea Europeană rămâne foarte ridicat (26.000 de evenimente în 2013). Aproximativ 38% dintre accidentele rutiere mortale din Europa se concentrează în zonele urbane, unde participanții la trafic vulnerabili, precum pietonii și bicicliștii, sunt expuși în mod special.
În ultimul deceniu, numărul pietonilor decedați în urma accidentelor rutiere a scăzut cu numai 39%, comparativ cu 49% – în cazul conducătorilor auto, progresele în reducerea numărului de accidente rutiere în zonele urbane situându-se sub medie. Indicatorul exprimat prin numărul de victime raportat la un milion de locuitori situează România pe primul loc în rândul statelor membre ale Uniunii Europene, cu o valoare de 92 de victime la 1 milion de locuitori, în anul 2013, în condițiile în care valoarea medie la nivelul Uniunii Europene în același an a fost de 52 de victime. PMUD al Câmpinei este realizat după standardele UE. El constată problemele de trafic și mobilitate din municipiu, dar propune și soluții: – realizarea unei rețele de piste pentru biciclete; – realizarea unei centuri ocolitoare care să preia traficul greu; – realizarea de perdele verzi care să minimalizeze impactul negativ al poluării ca urmare a unui sistem de transport supraaglomerat; – amenajarea de stații de transport public și a unui terminal de transport public; – crearea mai multor parcări de reședință și a unei parcări colective; – campanii pentru conștientizarea ideii de car-pooling (partajarea mașinii); – înființarea unui servciu de transport public în cadrul Primăriei; – achiziționarea de autobuze ecologice; – implementarea unui sistem de informare a călătorilor. În ultimele luni, după ce a fost supus dezbaterii publice, PMUD a fost dezbătut punctual de către factorii de decizie din Primăria Câmpina Planul este strategic conceput pentru a satisface nevoia de mobilitate a cetățenilor și a companiilor din municipiul câmpinean și din împrejurimile acestuia, în vederea creșterii calității vieții. PMUD ia în considerare principiile de integrare, participare și evaluare, are un profund caracter strategic, definește priorități, prevede scenarii viitoare de evoluție și identifică măsuri necesare pentru atingerea obiectivelor. Implementarea tuturor măsurilor prevăzute de acest PMUD ar costa în total aproximativ 21,4 milioane de euro, dar peste 18 milioane de euro ar putea veni ca finanțare de la UE, prin Programul POR 2014-2020, ceea ce înseamnă o contribuție de la bugetul local de doar 3 milioane de euro. În Câmpina sunt 12.917 autovehicule, dintre care 11.102 sunt autoturisme, ceea ce înseamnă o medie de aproape 300 de mașini la 1000 de locuitori. O cifră impresionantă, pe care realizatorii Planului de mobilitate durabilă au mai întâlnit-o doar în municipiile reședință de județ. Încă din luna iulie 2016, primarul Horia Tiseanu a evidențiat faptul că este nevoie de regândirea sistemului public de transport în Câmpina, care se face acum cu o firmă privată. Edilul câmpinean a anunțat public că va susține înființarea unui serviciu public de transport care să îmbunătățească și să ecologizeze transportul public de persoane de pe raza municipiului Câmpina.
PMUD aprobat de consilierii municipali are ca țintă principală îmbunătățirea accesibilității localității, diversificarea și utilizarea sustenabilă a mijloacelor de transport (auto, velo, pietonal și feroviar) din punct de vedere social, economic și de mediu, precum și buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate și transport. Planul de mobilitate urbană se adresează tuturor formelor de mobilitate și transport, incluzând transportul public și privat, de marfă și pasageri, motorizat și nemotorizat, în mișcare sau în staționare. PMUD a fost analizat și avizat de Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a municipiului Câmpina, precum și de Comisia Municipală pentru Siguranța Circulației. Având în vedere complementaritatea prevederilor din cadrul PUG și PMUD, a faptului că PUG al Câmpinei a fost aprobat prin HCL 62/29.04.2010, iar valabilitatea acestuia expiră în 29.04.2020, inițiatorii proiectului de hotărâre privind aprobarea PMUD al Câmpinei (membrii Comisiei de Urbanism din Consiliul Local), au solicitat ca valabilitatea Planului de Mobilitate Urbană Durabila al municipiului să fie de cinci ani de la data aprobării în Consiliul Local Câmpina.
Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!