Știri

„2’Artistes Boutique” sau pasiune pentru frumos la puterea a doua

Andreea Bârsan şi Valentina Ghinescu aduc la Câmpina conceptul shabby chic, unul dintre cele mai populare stiluri de amenajare interioară
„2’Artistes Boutique” este numele celui mai nou magazin destinat comercializării decoraţiunilor interioare ce urmează să se deschidă la Câmpina. După câteva săptămâni în care s-a lucrat intens la amenajare, cochetul spaţiu aflat în buricul târgului, la parterul blocurilor situate în parcul Regele Mihai I, este pregătit să-şi primească clienţii începând de joi, 8 august, într-o atmosferă intimă, care te poate duce cu gândul la o casă rustică amenajată în cel mai pur stil englezesc. 
Magazinul va comercializa decoraţiuni şi piese de mobilier în stil shabby chic, clasic revizuit ori country, fiind inspirat în amenajare de boutique-urile pariziene şi cele englezesti de tip store (nu shop), cu produsele expuse pe categorii şi game cromatice, la care este permis accesul direct. 
Stilul shabby chic a apărut iniţial la sfârşitul anilor ’40 şi a fost reinventat în anii ’80 de designerii inspiraţi de casele englezeşti de la ţară, din dorinţa de a recicla obiectele vechi. Culoarea predominantă este albul în combinaţie cu tonurile pastelate de roz, verde, bleu şi chiar gri deschis, care imprimă oricărei case un parfum de epocă, romantic şi elegant. Aflat undeva la graniţa dintre retro si modern, acest stil ce inspiră feminitate şi bun gust poate fi folosit în decorarea oricăror tipuri de interioare, de la livinguri, la dormitoare şi băi, până la terase, deoarece îmbină o varietate de texturi, materiale şi elemente de design.
Despre acest proiect inedit am stat de vorbă cu proprietarele afacerii, doamnele Andreea Bârsan şi Valentina Ghinescu, două femei cu suflet de artist care, deşi au trăit o viaţă la Bucureşti, au considerat că oraşul nostru are suficient de mulţi oameni iubitori de frumos care să le împărtăşească pasiunea pentru acest stil care câştigă tot mai mult teren şi în ţara noastră.


– Anul 2019 aduce în Câmpina un suflu nou în ceea ce priveşte decoraţiunile interioare, o afacere în stilul shabby chic de inspiraţie pariziană ori londoneză, genul acela de magazin ce îmbină cu succes vechiul cu noul. Cum s-a ajuns la „boutique-ul celor două artiste”?
Valentina Ghinescu: – În primul rând, în baza unei prietenii de o viaţă. Am avut multe proiecte cultural- artistice împreună cu Andreea şi au fost reuşite. Totul a venit în mod natural şi bineînţeles pe fondul faptului că ne place frumosul şi vrem să oferim lucruri frumoase, deosebite oamenilor din jurul nostru. Andreea a găsit acest spaţiu, mi-a propus să deschidem un boutique cu decoraţiuni interioare, în stilul shabby chic, şi am fost de acord. Oricum, de asta ne ocupam de câţiva ani, fără să avem un magazin, şi am zis că e timpul să facem acest pas. Prima încercare a venit în anul 2011, în Bucureşti, cu un proiect similar, dar ne-am lovit de birocraţie şi de dezinteresul producătorilor români. Am vrut să promovăm şi să vindem produse româneşti, dar am renunţat. Ne-am adresat către zeci de fabrici din ţară de porţelanuri şi ceramică, dar fără niciun rezultat. A fost o dezamăgire. Nici azi n-am înţeles de ce fabricile româneşti nu îşi doresc să dezvolte parteneriate cu micile magazine. De ce boutique-ul celor două artiste? Pentru că fiecare dintre noi avem, într-un fel, suflet de artist, chiar dacă profesiile de bază sunt diferite de acest domeniu. Ni se potriveşte acestă  afacere a decoraţiunilor interioare, pentru că o facem din pasiune şi este o preocupare constantă, de mulţi ani. Se poate spune că avem expertiză şi experienţă în domeniu.
– De ce shabby chic şi nu alt concept decorativ?
Andreea Bârsan: – Simplu, pentru că ne place foarte mult! În plus, n-am prea găsit magazine de gen în România. Sunt foarte puţine în Bucureşti. N-am inventat noi roata. Conceptul acesta decorativ a apărut prin anii ’40 în Anglia, atunci când oamenii, lipsiţi de resurse materiale, erau nevoiţi să îşi recondiţioneze piesele de mobilier, să le lăcuiască, patineze, coloreze ori să le transforme după nevoi. De atunci a pornit această idee şi funcţionează cu succes până în zilele noastre. Inspiraţia noastră îşi are rădăcinile în ceea ce am văzut în străinătate, la Paris, Londra şi în alte locuri din lume unde există o întreagă industrie bazată pe conceptul shabby chic. Ne-au fascinat genurile acestea de boutique romantice, cu marfa la vedere şi acces direct printre rafturi, cu produse gen casa bunicii, colorate şi atent meşteşugite, cu orologii de perete, veselă nobiliară şi piese de mobilier trainice, toate aranjate ca într-un vechi castel. Să nu mai vorbim de modul în care eşti primit şi sfătuit în privinţa mărfurilor. De acolo nu pleci fără să primeşti un ambalaj corespunzător obiectului cumpărat, fie că este vorba de o hârtie specială ori de cutii învelite în mătase. E o adevărată bucuruie să mergi în astfel de magazine. Aşa vrem să facem şi noi, să le oferim celor care ne calcă pragul motive de bucurie. 
– La originile sale, conceptul shabby chic se baza pe recondiţionare, pe reciclarea  anumitor obiecte vechi şi reutilizarea lor în scop decorativ. Să înţelegem că acesta este obiectul dumneavoastră de activitate? Aveți un atelier de recondiționare ori restaurare?
Andreea Bârsan: – Piesele pe care le vindem sunt toate noi, aduse din fabrici specializate pe acest stil. Există o adevărată industrie, în Europa și în lume, care fabrică astfel de produse inspirate din stilul vechi și adaptate epocii în care trăim. De exemplu, mobilierul este absolut nou, din lemn masiv, vopsit, lăcuit și finisat astfel încât să scoată în evidență patina timpului. Sunt mulți oameni care iubesc acest gen de frumos și așa au apărut fabricile specializate și importatorii care le asigură desfacerea. Noi achiziționăm decorațiunile, piesele antichizate, patinate și le expunem la vânzare în magazin, fără nicio altă modificare. Totul este de foarte bună calitate. În plus, oferim consultanță celor ce au nevoie de sfaturi în ceea ce privește amenajările interioare. Putem concepe proiecte personalizate și avem posibilitatea să aducem la comandă anumite piese decorative, în funcție de preferințele clientului. Magazinul nostru va oferi servicii complete în acest domeniu. Gama de produse este una cât se poate de diversificată și aici putem să amintim serviciile de cafea, ceai, farfuriile decorate diferit față de ceea ce oferă piața românească, tapiserii, tapet, perne, dulăpioare, accesorii din fier forjat, veselă și în general multe piese pe care nu le întâlnești foarte des.  Prin tot ceea ce facem vrem să le oferim clienților un motiv în plus pentru a alege o viață mai relaxantă în propriul cămin și de aceea ne-am propus ca „2’Artistes Boutique” să nu fie un simplu magazin ce vinde decorațiuni interioare.
– Bucureștence fiind, ați ales să vă începeți afacerea la Câmpina, într-un oraș destul de mic, unde puterea de cumpărare nu mai este cea care a fost odată. De ce Câmpina?
Valentina Ghinescu: – Sincer, pentru că Andreea s-a mutat în zonă și i-a plăcut foarte mult orașul cochet și cu oameni foarte deschiși. Mai mult, ne-au plăcut spațiul închiriat, boemia locului, faptul că aici trăiesc mulți artiști și considerăm că aici este locul nostru. Niciodată nu ne-am gândit că o să dechidem un magazin în Câmpina, dar așa s-a întâmplat, din motive cunoscute doar de univers. E adevărat că este un oraș mic, dar privim această afacere cu optimism, pentru că nu urmărim cu obstinație să facem bani și să curgă bogăția pe noi. Deschidem acest magazin din pasiune și cu mult drag de oameni și avem convingerea că totul o să fie bine. De ce să nu le oferim și câmpinenilor șansa frumosului și posibilitatea de a avea aici, și nu la București sau în altă parte, un astfel de magazin?! Avem produse deosebite, care își pot găsi locul în orice casă, iar oamenii de aici sunt iubitori de frumos. Am observat asta în multe locuri din Câmpina. Trebuie să gândim pozitiv și să ne facem treaba cât mai bine, astfel încât clienții să plece mulțumiți, cu zâmbetul pe buze și să își dorească să revină în magazinul nostru. 
– În multe locuri din lume comercianții sunt dispuși să negocieze cu clienții și să mai scadă din prețurile afișate la raft. Aveți în vedere o astfel de politică de vânzări?
Andreea Bârsan: – Nu ne-am gândit încă la asta. Probabil că vom acorda și astfel de bonificații în funcție de anumite aspecte. În principiu, prețurile sunt fixe, pentru că legislația fiscală românească nu permite negocieri de tipul celor din Turcia, la mica înțelegere. La noi totul se înregistrează pe casa de marcat, trebuie să întocmești o sumedenie de acte, atât înainte, cât și după ce vinzi un produs, și de multe ori nu merită efortul. Nu excludem posibilitatea negocierii, dacă este cazul.
– Peste două zile, mai exact joi, 8 august, va avea loc deschiderea oficială a boutique-ului. Ce mesaj aţi dori să le transmiteţi viitorilor d-voastră clienți?
Valentina Ghinescu: – Ne-am bucura să vină în număr cât mai mare atât oameni din Câmpina, cât și din împrejurimi, să ne cunoască și să se bucure de produsele pe care le oferim. Avem și mici surprize, frumos ambalate și îi invităm cu drag pe toți iubitorii de obiecte decorative să vină să se convingă de eleganţa şi simplitatea acestui concept. Suntem sigure că oricine o să ne calce pragul va căpăta o energie suplimentară, pentru că va fi frumos și orice e frumos îți schimbă starea de spirit. Chiar dacă nu cumpără, se vor înveseli cu siguranță. Îi așteptăm și cu copiii. Avem în plan și ateliere creative pentru copii, un proiect pe care vrem să îl dezvoltăm și la Câmpina. O dată la două săptămâni vom aborda teme interesante, pe care nu le pot pune în practică acasă sau la școală. Ne preocupă să-i învățăm frumosul pe cei mici, pentru că ei sunt viitorul nostru.
(F.F.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare