BREAKING NEWSInterviuri

BILANȚ LA FINAL DE MANDAT

După șapte ani la conducerea Spitalului Municipal Câmpina, dr. Călin Tiu face o retrospectivă a celor mai importante momente ale mandatului său

22 februarie 2021 este ultima zi de mandat a actualului manager al Spitalului Municipal Câmpina, dr. Călin Tiu, căruia îi expiră și perioada de prelungire acordată în noiembrie 2020 de fostul primar Horia Tiseanu. Un mandat presărat cu perioade foarte grele, dar și cu perioade foarte bune, în care dr. Călin Tiu a reușit să reabilizeze, să modernizeze și să aducă instituția de la faliment la profit, poziționând-o în prezent printre cele mai apreciate unități sanitare la nivel județean și chiar național.
Prezent în studioul Oglinda de Azi, la emisiunea moderată de jurnalistul Florin Frățilă, dr. Călin Tiu a relatat pe larg aspecte foarte interesante din perioada în care a condus Spitalul Municipal, de la stoparea contractelor păguboase prin care resurse financiare, de ordinul miliardelor de lei, ajungeau în conturile unor firme private, până la reabilitarea completă a spitalului și a Ambulatoriului, modernizarea blocului operator și a ATI. Alte teme de discuție s-au referit la dificultățile adaptării Spitalului Municipal la statutul de instituție suport Covid-19, dar și la decizia oarecum surprinzătoare de a nu mai participa la concursul pentru ocuparea funcției de manager, dr. Tiu vorbind deschis despre acest subiect, precum și despre colegii din spital care nu îl au la suflet.

Citiți în cele ce urmează câteva dintre cele mai importante afirmații făcute de dr. Călin Tiu în emisiunea pe care o puteți urmări integral pe contul de YouTube al ziarului Oglinda de Azi.

  • Am început activitatea de manager în anul 2009, într-o perioadă de tranziție de șase luni. Când am preluat conducerea Spitalului Municipal Câmpina am găsit o situație financiară dezastruoasă, cu aproximativ 140 de miliarde lei vechi datorii și 1,5 miliarde de lei pierderi în fiecare lună. Spitalul era practic în faliment, iar furnizorii, cei de la gaze naturale și curent electric, ne somau că sistează livrarea acestor utilități vitale.
  • Am reziliat contractele păguboase, cum ar fi acela cu centrala termică pentru care spitalul plătea chirie miliarde de lei pe lună, în total 76 de miliarde de lei, unei firme private, pentru furnizarea agentului termic.
  • Un alt exempu este și celălalt contract păgubos cu firma Romgermed, pentru clauzele căruia ne judecăm și azi, de 11 ani și încă n-am terminat procesul. Dosarul Romgermed înseamnă, de fapt, pentru cei care nu-și mai amintesc, un contract între o firmă privată și spital pentru analize de laborator, în care spitalul făcea toată treaba, cu angajații și pacienții săi, iar Romgermed încasa sume colosale, de ordinul miliardelor.
  • Acel început de mandat a fost unul foarte complicat, în care, așa cum spuneam, am reușit să stopăm pierderi și să redresăm oarecum situația financiară. Drept răsplată, când nici nu se împliniseră șase luni de la venirea mea, am primit demiterea prin fax de la Minister.
  • În această perioadă de muncă am realizat cam tot ceea ce mi-am propus pe termen mediu și lung. Unul dintre proiectele implementate, de primă urgență, a fost sistemul informatic, fără de care știm bine că în zilele noastre nu se mai poate concepe activitatea într-o instituție de asemenea importanță și complexitate. Trebuie să remarc că am reușit implementarea cu ajutorul colegilor, care au înțeles că trebuie să învețe să lucreze în acest sistem integrat. Din acest punct de vedere am fost dați exemplu de bună practică în toată țara.
  • Sunt nemulțumit de faptul că de un an suntem deturnați de la scopurile noastre medicale. Cu toții suntem nemulțumiți: și cei din spital, și cei din afara spitalului. Din păcate, nu depinde de noi! Categoric așteptăm să redeschidem porțile spitalului cât mai curând și să ne tratăm pacienții, pentru că fără pacienți avem în primul rând și foarte mari pierderi financiare. În plus de asta, nu cred că există vreun medic în lume care să fi făcut ani grei de facultate și acum să-și dorească să stea degeaba.
  • Există totuși și o parte bună a acestei situații, având în vedere faptul că spitalele care s-au ocupat de tratarea pacienților infectați cu noul coronavirus au avut posibilitatea să aplice la un proiect cu fonduri europene. În acest sens, echipa noastră a obținut o finanțare de aproape 4 milioane de euro pentru echipamente medicale prin proiectul POIM.
  • Trebuie să reținem un aspect important și anume faptul că spitalul din Câmpina va rămâne de acum înainte, indiferent de dorința noastră, cu statutul de suport în caz de risc epidemiologic național.
  • Cred că după toți anii ăștia am reușit lucruri importante și mai ales cred că suntem într-un echilibru destul de bun în ceea ce privește modernitatea, dotările și specialiștii din spital.
  • Celor care nu mă înghit în spital le cer scuze și încă îi aștept să-mi spună cu ce i-am supărat.
  • Eu i-am anunțat din data de 4 ianuarie 2021 pe cei din comisia de organizare a concursului că n-am să mă mai înscriu pentru a candida la un nou mandat, cu mai bine de o lună înaintea ultimului termen de depunere a dosarelor. Domnul primar [Alin Moldoveanu – n.r.] a insistat să rămân.
  • Mă așteptam, totuși, ca după atâția ani de muncă în folosul spitalului să primesc un simplu „mulțumesc” și nicidecum critici, așa cum am auzit, că eu aș fi de vină că s-a ratat examenul de manager pentru că nu m-am înscris la concurs.
  • Vă spun categoric: dacă s-ar organiza concursul din nou săptămâna viitoare, n-aș aplica sub nicio formă, pentru că încă nu mă simt în stare din punct de vedere fizic. Nimeni nu este de neînlocuit, iar domniile lungi nu sunt benefice!
  • Voi continua să asigur interimatul la conducerea spitalului cât va fi nevoie, asta și dacă domnul primar își dorește acest lucru.
  • În cele din urmă, având un plus de maturitate, am făcut pace cu membrii Consiliului de Administrație, am stat de vorbă și am clarificat anumite aspecte după încheierea concursului pentru funcția de manager.

Un comentariu

  1. Nu suntem toti nemultumiti
    Nu suntem deturnati de la scopurile noastre medicale
    Tratam pacienti infectati cu Covid ca multi alti doctori din alte spitale in acest efort national al sistemului sanitar
    Sa tratezi pacienti Covid este in primul rand o datorie profesionala si nu un motiv de nemultumire
    Interviurile pe care le dau candidatii la functia de manager nu sunt intotdeauna relevante chiar si cand reusesc la concurs

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare