BREAKING NEWSInterviuri

Școala de meserii, soluție pentru lipsa forței calificate de muncă în România

Lipsa acută a forței de muncă în România, pe fondul migrației și a calificării scăzute, readuce în atenție o temă abandonată de către sistemul românesc de învățământ și anume nevoia de reorganizare a școlilor de meserii, fie că vorbim de învățământul dual, de școlile profesionale ori de calificarea la locul de muncă.
Invitați la o discuție pe această temă în emisiunea „Fața și Reversul” realizată de Florin Frățilă la Dada TV, Gheorghe Cazan (prim-vicepreședinte al Confederației Patronale din Industria Română) și Paul Negreanu (maistru instructor la Liceul Tehnologic Energetic din Câmpina) au vorbit despre lipsa de interes a absolvenților învățământului dual și profesional de a se încadra în muncă ulterior calificării, despre implicarea agenților economici din Prahova în aceste proiecte educaționale și nu în ultimul rând despre noi oportunități tehnologice prin intermediul cărora școala românească de meserii să redevină atractivă pentru tânăra generație.

Declarații Gheorghe Cazan:

  • Avem peste 120 de companii în Prahova care sunt implicate în sistemul de învățământ profesional prin contracte de practică.
  • Un rol extraordinar de important în tot ceea ce facem în zona aceasta de învățământ profesional, dual, școală de meserii îl au părinții, al căror suport trebuie să-l avem complet.
  • Nu toți copiii pot urma studii superioare și atunci trebuie să ne gândim ca ei să se specializeze într-o meserie, astfel încât să-și asigure traiul de zi cu zi.
  • Foarte importantă este dobândirea disciplinei muncii în cadrul unei companii. Tinerii trebuie învățați să se adapteze programului de lucru și regulilor dintr-o instituție, abilități pe care foarte mulți dintre ei nu le au și le vine foarte greu să facă față.
Declarații Paul Negreanu:
  • Îmi pare rău să spun, dar din păcate, la învățământul dual ajung și elevi cu rezultate slabe la învățătură și cu probleme de indisciplină. Cred că este nevoie de o selecție mult mai atentă, în care să se țină cont de istoricul celor patru ani de gimnaziu al acestor elevi.
  • Trebuie să-i facem pe elevi să înțeleagă că a învăța o meserie este un lucru foarte util, chiar dacă nu vor practica acea meserie.

Un comentariu

  1. În această perioadă,plina de tentatii(pînă si cei din urmă politicieni caută scurtatura capatuielii fără muncă),este foarte greu pentru multi tineri sa înteleagă ca „meseria este bratară de aur”!Dacă mai adaugam si indisciplina din unele scoli,suplinitorii in loc de profesori adevarati,demotivarea acestora din urmă,etc…….ajungem inevitabil la fenomen.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare